dimecres, 25 de febrer del 2015

faves estofades amb pedrers d'ànec


Aquesta temporada he de reconèixer que he menjat poques faves, tot i que ja sabeu que són una de les meves debilitats i les he cuinat de moltes maneres (aquí teniu les receptes).
La Marina, que ho sap, ahir me'n va comprar, i quan vaig arribar al vespre no vaig poder evitar posar-me a cuinar-les per sopar, que ja se sap que, com la majoria de verdures, quan més fresques siguin, millor, o sigui que no cal deixar-les pansir a la nevera. Aquestes, que venien del Prat, n'eren molt, de tendres, per això les vaig cuinar amb camisa, és a dir, amb la seva pell, que és com més m'agraden i com ara agraden també a la meva companya.
L'únic problema és que, com que no hi comptava, no havia comprat botifarra negra ni res per acompanyar-les, de manera que vaig haver de recórrer al rebost, i allà hi havia, de quan vam ser al Pirineu francès a l'estiu, una llauna de pedrers d'ànec confitats i conservats en greix d'ànec, allò que els veïns del nord anomenen grèsiers. El resultat de la combinació va ser excel·lent!

la recepta

L'elaboració del plat no és pas complicada: primer de tot netegem les faves, tallant-los les puntes i traient els fils laterals que puguin tenir (si són tendres com aquestes, no en trobareu gairebé cap). Les rentem i reservem.
Traiem els pedrers de la llauna, separant-los del greix, i els partim per la meitat. Piquem un gra o dos d'all.
En una cassola posem a fondre una bona cullerada del greix d'ànec de la conserva, i quan sigui desfet i calent, hi fregim durant un parell de minuts els pedrers perquè s'enrosseixin; els traiem i reservem.
En aquest greix hi tirem l'all picat i tot seguit les faves, salpebrem i saltem a foc fort uns minuts perquè s'enrosseixin una mica i reguem el conjunt amb un bon raig de brandi, deixem que s'evapori l'alcohol i hi afegim un raig de brou de verdures o de pollastre.
Abaixem el foc i tapem perquè les faves es vagin estofant, uns quinze minuts, o fins que estiguin ben tendres. Uns minuts abans d'apagar el foc, hi posem els pedrers i unes branquetes de farigola.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies pel vostre comentari. Qualsevol crítica o suggeriment que em feu procuraré tenir-los en compte