dijous, 11 de juny del 2009

el principal aliment del món (25)


arròs mediterrani de verdures i olives

Aquest arròs no és meu, el va presentar el Quim Marquès en el programa Cuines de TV3. És un arròs senzill i fàcil de fer, però dóna un gran resultat en relació a la feina que porta, i les olives li donen un toc diferent que em va agradar molt.
Primer hem de preparar un brou de verdures amb api, porro, ceba, pastanaga, nap, xirivia... el que tingueu més a mà, més una branca de julivert i una fulla de llorer; el cuiner fins i tot hi va posar farigola.
Mentre es fa el brou, que amb mitja hora o una hora estarà fet, tallem les verdures en 'brunoise', és a dir, a quadrets. Jo hi vaig posar pastanaga, ceba, pebrot verd, pebrot vermell, carbassó, all i tomàquet, però també hi podeu posar porro, mongeta tendra... Ho vaig posar a sofregir a la paella en aquest ordre, fins que les verdures van estar toves. Aleshores, s'assaona amb sal i pebre i s'hi aboca l'arròs, que també s'ha de sofregir una estona amb les verdures, i ja hi podem posar el brou. Piquem olives verdes i negres, que siguin de bona qualitat perquè són molt importants en el gust final de l'arròs. El deixem coure 15 minuts, com sempre cinc o set minuts primer a foc fort i la resta a foc més suau, i abans de treure'l del foc en Quim Marquès recomana posar-hi una picada d'all i julivert. Jo hi vaig posar un bon raig d'oli d'all i julivert i va quedar molt bo.

13 comentaris:

  1. Manel, molt bona aquesta combinació d'arròs amb olives. Una altra possibilitat seria fer un arròs negre amb olives negres de l'Aragó.

    ResponElimina
  2. Hola Manel! Ostres amb olives, quina passada!! aquest cau aquest diumenge, segur amic!!!
    Molts petons bonic.

    ResponElimina
  3. Ostres Manel mira que m'agrada l'arrós en totes les seves variants i mai he posat olives ... sobretot les negres que m'encanten i li deuen donar un gust super bo ... oki provarem

    petunets

    ResponElimina
  4. Manel, com sempre ens presentes un arrós fantàstic, i sense masses ingredients...

    Núria
    Una abraçada

    ResponElimina
  5. Manel, com estas?
    Est el Rei dels arrossos, en fas de totes maneres.L´arròs és un dels plats que més m´agrada, tinc tota la família tipa del arròs perquè jo en menjaria sempre.
    Aquest el provaré ja.
    Fins ....

    ResponElimina
  6. Molt bona combinació amb les olives i les verduretes. Deu ser molt bo.

    ResponElimina
  7. Aquest arròs amb verduretes....mmmm...fa nolt bona pinta... apunto la recepta...
    (l'altre dia vaig enrecordar-me de tú....m'explicaven un arròs que aviat apendré a fer...a l'agost...)
    Ptnts

    ResponElimina
  8. No, si ja et dic jo, un receptari podries fer amb tants arrossos.. i bons,clar.

    ResponElimina
  9. Jo també el vaig veure i se'm va fer la boca aigua quan el va servir :-D
    Em va recordar la cuina marroquina, on sempre tiren olives a tot arreu!

    ResponElimina
  10. Manel, que bo!!
    La meva mare anys enrera també posaba olives a l'arròs, que curiós!
    Molt bo, el faré, segur!!
    Salut,

    ResponElimina
  11. amics, moltes gràcies pels comentaris, la veritat és que per ser un arròs tan senzill de fer, queda bo i diferent amb el toc de les olives de les olives, estic segur que si el proveu, us agradarà.

    surfzone, gràcies per la visita, un nou amic sempre és benvingut. passo de seguida per casa teva a veure les teves propostes

    ResponElimina

Gràcies pel vostre comentari. Qualsevol crítica o suggeriment que em feu procuraré tenir-los en compte