divendres, 14 d’agost del 2009

espagueti amb bròquil i botifarra negra

 
Aquest estiu faig molts plats de pasta, als nens els agrada molt i amb una simple amanida poden fer un àpat complert; a més ajuden a mantenir carregats els dipòsits de carbohidrats tan necessaris per a la pràctica esportiva. Avui he fet aquests espagueti amb bròquil verd i botifarra negra.
Del bròquil, un cop bullit, només n'aprofitem les puntes de les flors, que fan com unes boletes, i la resta el podem aprofitar per fer una crema o menjar simplement amanit amb oli. Un cop integrades a la salsa, les boletes s'enganxen als espagueti i els donen un aspecte que pot recordar salses verdes com el pesto.
La pasta també l'hem de bullir a banda, i mentrestant en una cassola hi posem oli i mantega a escalfar mentre tallem unes quantes làmines finíssimes d'all, que sofregirem uns instants abans de tirar-hi la botifarra tallada a trossos, deixem que es desfaci una mica i hi posem les puntes de bròquil i un grapat de formatge parmesà, remenem bé i ja hi podem abocar els espagueti perquè s'impregnin de verd abans de servir, acompanyat de més formatge per a qui en vulgui.

4 comentaris:

  1. Manel, això de la botifarra negra ha de combinar molt bé amb la pasta. El broquil m'encanta, i com que és la part lleugera d'aquesta recepta doncs també benvingut. Desprès de fer esport lo millor la pasta, i la botifarra i el broquil, indiferent que es faci esport o no. Bona recepta si senyor. Salut!!!!!

    ResponElimina
  2. Estimat amic, com va l´estiu? ja estàs disfrutant de les vacances? suposo que debies pensar que m´he oblidat de tu, doncs res més lluny , ja saps com és això pels que fem la meva feina, no estic precisament de vacances un virus em te a casa i aprofito per repassar els vostres blocs i de pas fer alguna cosa al meu.
    He anat entrant per veure que feu però de manera una mica aleatòria i furtiva, doncs no tinc massa temps i estic ben cansada.
    Espero que esteu tota la familia molt be i esteu disfrutant de la calor i de la taula.
    Molts petons per tots i una forta abraçada.

    mai

    ResponElimina
  3. Manel,
    Em semblen fantàstics aquests espaguettis combinats amb el bròquil i la botifarra negra. Sens dubte, els tastarem!. Una abraçada.

    ResponElimina
  4. Boníssima aquesta recepta!!!!

    Molt bona idea. La pasta, com l'arròs és bona amb qualsevol ingredient!!!

    Petons

    ResponElimina

Gràcies pel vostre comentari. Qualsevol crítica o suggeriment que em feu procuraré tenir-los en compte