dijous, 6 de novembre del 2014

llenegues saltades amb col i botifarra negra


De les llenegues que la Clara i el Jaume ens van portar dissabte, una part les vaig cuinar amb pedrers i greix d'ànec, com us vaig explicar dies enrere, unes altres les va fer servir la Marina en un pollastre amb llenegues, i unes quantes que van quedar les vaig saltar al vespre amb un altre ingredient poc habitual, i que també va donar com a resultat un plat curiós i ben bo.
Efectivament, mai no havia preparat bolets amb col, però com que juntament amb els bolets també ens van portar una col ben formosa, una part la vaig tallar en juliana gruixuda (la resta va servir per fer un bon trinxat o baieton) i la vaig saltar en una paella calenta amb les llenegues tallades i un granet d'all. Amb set o vuit minuts a foc alegre estaran a punt per afegir-hi la botifarra tallada a trossos, se salteja un parell de minuts més i ja està a punt de servir, amb un toc d'oli d'all i julivert.

3 comentaris:

  1. mmmm! quina pinta q té! i això que soc complicat per la col!
    jaume

    ResponElimina
  2. Curiosa la combinació amb la col. No se m'hagués acudit mai!
    PTNTS Dolça

    ResponElimina
  3. potser a mi tampoc, si no m'haguessin portat a l'hora els bolets i la col, i si no hagués estat practicant directament tot sovint amb la col, que dóna molt de joc. mireu sinó la col en tempura que vaig assajar aquí: http://cuinagenerosa.blogspot.com.es/2014/10/trinxat-amb-tempura-de-col-ou-escalfat_26.html

    ResponElimina

Gràcies pel vostre comentari. Qualsevol crítica o suggeriment que em feu procuraré tenir-los en compte