dimecres, 23 de març del 2016

civet de porc senglar



Avui un plat d'aquells que no es poden fer cada dia, sobretot perquè costa de trobar la matèria primera, però quan se'n pot gaudir, no s'ha de deixar passar l'oportunitat. Una recepta tradicional adaptada una mica al meu gust, que ens vam menjar ahir per dinar la Lara i jo i que li va agradar molt, cosa que sempre em fa gaudir encara més de l'àpat.
De senglar no sé si se'n pot comprar, ni on, suposo que hi deu haver algun canal de comercialització, però el desconec. Quan en menjo sempre és perquè me n'ha donat algú que té un parent o un conegut caçador, i així va ser en aquest cas, el meu germà Jordi en tenia i me'n va passar un bon paquet, n'hi devia haver un quilo i mig, almenys. Costelles i altres parts que desconec, però que vaig tractar igual per fer aquest civet, la millor manera que conec de preparar la carn de caça per deixar-la tendra i melosa. Tot i que per ser un civet de veritat hi faltava la sang en el marinat, però això és molt difícil si no és una peça petita que pots escorxar tu mateix i aprofitar-ne la sang.
És un plat que sempre és més bo al cap d'unes hores de repòs després de cuinat.


la recepta
 
Per preparar el civet es talla la carn a daus més o menys regulars, tant com permeti la carn disponible, i es posen en un bol gros amb un parell de cebes tallades també a daus, dues pastanagues a rodanxes gruixudes, una branca d'api també tallada, una cabeça d'alls sencera, un bitxo (si no us agrada el picant no en poseu) i herbes fresques (o seques, si no en teniu de fresques): llorer, romaní i farigola. Però també julivert, sajolida...

Es cobreix tot plegat amb vi negre, no cal posar-n'hi un de caríssim, però que tampoc sigui de bric, que n'hi ha de ben bons que no surten pas gaire cars; es necessita tota una ampolla. Es tapa amb paper film i es deixa macerar a la nevera 24 o 48 hores: jo vaig optar per aquest marinat més llarg, per qüestions de disponibilitat per posar-me a cuinar.
Passat aquest temps, traiem la carn de la marinada, l'eixuguem amb paper de cuina, la salpebrem i l'enfarinem. La posem a fregir en una cassola amb el cul cobert d'oli, i un cop enrossida pels dos costats, la reservem. En el mateix oli hi posem les verdures de la marinada, ben escorregudes, i les deixem sofregir una estona, fins que la ceba transparenta, i aleshores hi aboquem el vi de la marinada, colat, i deixem que redueixi uns minuts. Hi posem la carn i cobrim si cal amb aigua mineral o amb brou de verdures o de carn. Hi posem també un lligat d'herbes, les que tingueu.
Abaixem el foc, tapem i deixem coure a roc lent fins que la carn estigui ben tova; jo li vaig tenir unes tres hores i va quedar melosa melosa.
Per acompanyar, vaig fregir unes patates a daus i vaig bullir arròs blanc, que amb aquestes salses m'hi agrada molt, però també hauria pogut fer un puré de patata.
Ara que hi ha tant senglar i sovint es fan batudes, si coneixeu algun caçador que no sap què fer-ne de tanta carn, no dubteu a dir-li que us en passi i prepareu aquest civet que gaudireu d'allò més.


5 comentaris:

  1. ara estic fent el civet de porc seglar, encara no está fet del tot peró té molt bona pinta.

    ResponElimina
    Respostes
    1. segur que et quedarà molt bo, i havent reposat una estona abans de dinar, espero que en gaudirem molt!

      Elimina
  2. ara estic fent el civet de porc seglar, encara no está fet del tot peró té molt bona pinta.

    ResponElimina
  3. Tinc una sala de despecejament de carn de caça i per qualsevol dubte d'on comprar senglar, segons la zona on residiu us indicaré el lloc mes proper
    Salutacions
    Arnau Padrosa Pujol
    Senglar de Girona SL
    tel. 972476886 / 627351728

    ResponElimina
  4. Com es fa que la salsa queda tant clara? A mi m'ha quedat espessa i molt fosca ja de base al posar a coure amb el vi del marinat... Gràcies!

    ResponElimina

Gràcies pel vostre comentari. Qualsevol crítica o suggeriment que em feu procuraré tenir-los en compte