dijous, 13 de març del 2008

entremesos

botifarra amb anxoves
Per al meu gust, un àpat gastronòmic o per una festa ha de començar sempre amb uns aperitius o entremesos, ni que siguin patates rosses, com en deien abans, o unes humils olives. Però si volem picar alguna cosa més elaborada, us presento dos "invents" recents.
El primer, la botifarra amb anxoves, és un mar i muntanya que provoca tant respostes entusiastes com rebutjos frontals d'aquells que no suporten les anxovos.
Ja he dit que és un mar i muntanya, i és molt senzill de fer: tallem a rodelles una bofitarra negra de bona qualitat, en aquest cas és de Çal Molí Xic de Castellterçol, i les ajuntem de dues en dues posant-hi entremig pasta d'anxoves. Per acabar, punxem amb un escuradents. La pasta d'anxoves jo la compro ja feta al Mercadona; es presenta en tubs i va molt bé per aplicar-la sobre la botifarra.
Es tracta, però, que no es vegi el farciment per sorprendre el comensal. Té un sabor molt especial, que si us agrada, segur que us farà repetir.

minirotllets de salmó
En un web que ara no aconsegueixo recordar vaig trobar una idea fantàstica que després he vist en altres llocs, els bombons de salmó. Es tracta de fer llesques de salmó que es farceixen amb formatge per untar barrejat amb altres productes, es tanquen i se'ls dóna forma rodona.
Dissabte estàvem convidats a sopar i se'm va ocórrer que en lloc de portar les típiques ampolles de vi o de cava, podia fer aquests bombons, però com que costa una mica fer-los regulars, se'm va ocórrer fer el mateix, però en forma de minirotllets.
Vaig obrir un paquet de 200 grams de salmó fumat i vaig fer quadradets de 4 o 5 centímetres de costat, i el contingut d'una terrina de formatge per untar, tipus Philadelphia, el vaig dividir en tres bols. En el primer vaig barrejar el formatge amb mostassa a l'antiga, la dels granets, i en el segon el vaig barrejar amb anet. Finalment, al tercer bol hi vaig posar, tot ben picat, ceba tendra, cogombres en vinagre i tàperes. Són tres productes que lliguem molt bé amb el salmó
i que a vegades barrejo amb mantega per fer canapès de salmó.
Amb aquestes tres barreges vaig farcir els rotllets, i per identificar el contingut, vaig posar a sobre d'uns unes fines llesques de cogombres, altres els vaig coronar amb anet i, els darrers, amb una punteta de mostassa.
Espero que us agradi
.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies pel vostre comentari. Qualsevol crítica o suggeriment que em feu procuraré tenir-los en compte