diumenge, 8 de juny del 2008

pastisset de mascarpone amb salsa de gerds

Quan fa poc vaig fer el primer tiramisú, ja vaig anunciar que tenia intenció de fer unes postres amb la crema de mascarpone, però sense els brioixos amarats de cafè, i ahir vaig materialitzar la idea.
La crema de mascarpone amb prou feines l'he variat, perquè la veritat és que a tots ens va agradar molt, només hi he afegit gelatina perquè el flam o pastisset mantingués la forma, i un contrast amb la salsa de gerds, que aporta acidesa a la dolçor del flamet.
Vaig fer servir les mateixes
mesures, per una terrina de formatge mascarpone vaig utilitzar dos ous, dues cullerades soperes de sucre, tres fulles de gelatina i un rajolí de llet.
Primer de tot, es posen les fulles de gelatina en remull amb aigua freda, i quan estan hidratades i toves, es dissolen en la llet calenta.
Després se separen els rovells de les clares i s'han de muntar aquestes a punt de neu; els rovells es barregen amb el sucre batent enèrgicament fins que la barreja blanqueja. Aleshores s'hi afegeix el formatge, es remena ben bé i s'hi tira la llet amb la gelatina.
Finalment, s'hi ajunten les clares muntades, remenant suament perquè no baixin, i la crema resultat es posa en motlles; jo vaig fer servir motlles de silicona, però en motlles de flam o simplement gots petits, també quedaria bé.

Es deixa reposar unes hores a la nevera i quan es treu del motlle, se serveix amb un coulis o salsa de fruits vermells, en aquest la vaig fer amb gerds que tenia congelats, però el més fàcil en aquest temps és fer-la de maduixes, o fins i tot de cireres.

9 comentaris:

  1. Mmmm! Ha de ser deliciós, amb el gustet fi del mascarpone i la salsa de gerds...
    Ja veig que les postres tampoc se't resisteixen ;)

    ResponElimina
  2. home, ahir vas fer campana... i ens vem quedar sense dinar!!!!

    ResponElimina
  3. gemma, gràcies pel comentari, venint de tu el valoro moltíssim.

    martina, t'agraeixo que em segueixis cada diai em sap greu que ahir no poguéssis dinar, però va ser la meva primera falta injustificada. espero rescabalar-te aviat.

    ResponElimina
  4. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  5. Caram, fa ganes de menjar-se'n la foto. Deu estar superbó. Salutacions.

    ResponElimina
  6. Delicioso!!! y además te ha quedado una presentación estupenda!! Saludos!!!

    ResponElimina
  7. Felicitats manel, es un bon postre!!!!

    ResponElimina
  8. T'ha quedat una presentació molt xula amb aquesta combinació de colors. Com tinc pensat fer tiramisú aviat, amb el mascarpone restant ja sé el que faré!

    ResponElimina
  9. gràcies, anna, segur que tu l'acompanyaràs amb una salsa de fruites estupenda.

    ResponElimina

Gràcies pel vostre comentari. Qualsevol crítica o suggeriment que em feu procuraré tenir-los en compte