divendres, 6 de juny del 2008

wok & roll (5)

noodles amb llagostins i verdures

Ja vaig avisar dies enrere que havia proveït de productes orientals i que el wok de casa trauria foc, i s'ha acomplert.
Ahir vaig fer fideus llargs d'aquells tan populars a molts països asiàtics que ells anomenen noodles, en aquest cas del tipus "chow mein", que són de blat i porten també cúrcuma. Aquest tipus de fideus es couen en poca estona, a vegades directament al wok; d'altres, com aquests, es bullen abans, però només quatre minuts.
Mentre bullien, vaig tallar en juliana ceba tendra, pebrot verd, pebrot vermell, pastanaga i xampinyons, i vaig pelar els llagostins.
Les verdures les vaig saltar al wok a foc fort amb oli de gira-sol i de sèsam, i al cap de dos o tres minuts hi vaig posar els llagostins, dos o tres minuts més, i una ració generosa de salsa de soja (en vaig fer servir dues, una japonesa i una altra més dolcenca) abans d'abocar-hi els fideus; aleshores només cal remenar bé perquè es barregin tots els ingredients i els "noodles" agafin sabor i color de la salsa, i servir.

1 comentari:

  1. ostres que bó, t'ha quedat com si anessis a un restaurant oriental.
    m'agraden molt aquestes receptes.
    felicitats i salut

    ResponElimina

Gràcies pel vostre comentari. Qualsevol crítica o suggeriment que em feu procuraré tenir-los en compte