dimecres, 14 de desembre del 2011

coliflor i patata amb crema de pebrot escalivat


Com que no tot ha de ser preparar els àpats de Nadal, i més val fer bondat abans que no pas haver de recuperar després, una recepta ben lleugera que a més ens servirà per aprofitar una de les preparacions que hem provat aquests darrers dies. La coliflor no agrada tothom, hi ha gent que es queixa que en bullir-la deixa la casa tota 'perfumada', i és cert, però per evitar-ho només cal tenir cura de tancar la porta de la cuina fins que ha marxat tota l'olor.
Un cop bullida, es pot preparar de moltes maneres, la més fàcil, simplement amanida amb oli d'oliva, i una de les més habituals, coberta de beixamel i gratinada. Moltes vegades es bull acompanyada de patates per completar el plat, que és el que vaig fer jo aquest darrer dies.
Per amanir-la, aquest cop vaig fer servir la crema de pebrot vermell d'aquesta escalivada amb anxoves (a la meva manera) simplement  posada a la base del plat i per sobre la verdura, i al voltant un cordó d'oli d'all i julivert del que sempre tinc a mà perquè va molt bé tant per aromatitzar com per donar color i guarnir molts plats; ja sabeu que no costa gens de fer, només cal triturar un bon grapat de julivert cobert d'oli i una mica d'all al gust, mig gra o un de sencer, colar-ho i posar-ho en un biberó per tenir un oli verd brillant a punt per fer servir.

11 comentaris:

  1. Que bo!ara que tinc les coliflorsa punt, ja se que faré per dinar!
    Gràcies!

    ResponElimina
  2. Jo soc dels que sí que gaudeixen de la coliflor... però reconec que fa anys que li faig el salt amb el brocoli :DDD

    ResponElimina
  3. perfecta presentacion y muy buena combinacion

    ResponElimina
  4. Això de l'oli verd ho he de fer!! I avui per dinar he dinat coliflor, també m'agrada molt! però abans tenia unes companyes de pis que es queixaven de l'olor... Fa uns dies em van dir que si poses un parell de nous mentres la bulls ja no deixa tanta olor. No ho he provat, així que no sé si és veritat! Em sembla fantàstic aquest plat que ens presentes, sa i gustós!! :)

    ResponElimina
  5. Adoro las verduras y si están así de bien presentadas me gustan el doble. Un beso.

    ResponElimina
  6. T'ha quedat molt bufó, aquest plat!! A mi m'encanta la col-i-flor. Gratinada, bullida, a la planxa, barrejada... Això de l'olor, què vols que et digui, n'hi ha de pitjors... petons

    ResponElimina
  7. M'encanta la verdura, i presentada d'aquesta manera queda un plat de festa! La salseta de pebrot escalivat ha de ser molt gustosa, ideal per acompanyar la coliflor. Sa i molt bo!

    ResponElimina
  8. EStèticament s'assembla molt, però el color "vermellet" el faig amb romesco i ens encanta... ja saps que els ganxets sóm de romesquets i a poder ser de "vellana" heheh

    un bon suggeriment aquest de la crema de pebrot per acompanyar les verdures!

    PTNTS
    Dolça

    PTNTS Dolça

    ResponElimina
  9. Doncs a mi m'encanta la coliflor. És veritat que la casa et queda una mica perfumada, però, com tu dius, tanco la porta i au! Aquesta opció amb la crema de pebrot escalivat m'encanta. Té una pinta deliciosa. Em sembla que l'hauré de provar ben aviat...
    Molts petonets!

    ResponElimina
  10. sorprenent amb aquesta crema peró m'agrada..

    petonets

    ResponElimina
  11. sílvia, ja em diràs com ha anat!

    òscar, jo vaig canviant, perquè moltes vegades en faig cremes i em guio més pel color :-)

    miquel, moltes gràcies!

    bet, m'apunto el truc, i prova l'oli de julivert o d'all i julivert, veuràs que li treus molt profit.

    anna, la comida siempre entra por los ojos, verdad?

    marina, estic d'acord amb tu, però no sé perquè a molta gent li molesta.

    gemma, tens raó, la salseta és ben gustosa, i sana, sense nates ni mantegues.

    dolça, s'assemblen de color, però el romesco és més elaborat. de verdura ja n'he fet altres vegades amb romesco des que em vas passar la recepta, i queda sempre molt bona.

    marina (2), no costa gaire de fer i dóna bon resultat, ja has vist que he fet servir la crema en dues receptes en pocs dies.

    isabel, crec que si la tastes, t'agradarà encara més :-)

    ResponElimina

Gràcies pel vostre comentari. Qualsevol crítica o suggeriment que em feu procuraré tenir-los en compte