dimarts, 19 de maig del 2015

festival de faves

De les faves i pèsols de què us parlava dies enrere que ens van regalar uns bons i generosos amics en vam congelar una part i la resta ens les vam anar menjant els dies següents, sense que ni a la Marina ni a mi ens cansés repetir: repetir de producte, que no de preparació, perquè el mateix dia vaig fer l'amanida amb pèsols crus i les faves amb carxofes al cava que ja us vaig explicar, i ella, que se'n va endur gairebé tota la feina de desgranar faves i pèsols, les més petites les va confitar en oli per fer conserva que jo he aprofitat avui per fer una recepta que demà us explico; després va preparar platets tan bons com aquestes faves i pèsols amb tempeh que podeu veure al seu blog.
Avui només us volia explicar aquest festival de la fava abans no em marxi de la memòria, perquè el gaudi no va durar només un dia, ni dos, sinó que durant uns quants dies a casa es van cuinar plats de pèsols i, sobretot, de faves, per a tots els gustos: alguns els vam compartir, altres me'ls vaig endur en el tàper a la feina, com unes faves amb pell saltades amb all i botifarra del perol de Cantonigròs que no vaig fotografiar.
També vaig cuinar de nou  faves senceres amb calamarcets i ceba confitada, i unes faves sense beina estofades amb amb lluç en rodanxes.
Dels plats que vaig fotografiar i que ens van agradar molt en vull destacar unes faves sense beina saltades amb rovellons i all i julivert. Tenia els bolets només saltats uns minuts i congelats en un pot de vidre, i els vaig afegir a unes favetes simplement saltades durant uns minuts, hi vaig afegir all i julivert picat i vaig seguir saltant durant uns minuts més a la paella.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies pel vostre comentari. Qualsevol crítica o suggeriment que em feu procuraré tenir-los en compte