dimecres, 10 de desembre del 2014

mongetes arlet amb sardines 'anxovades', tomàquet i pesto de ruca






No és pas un plat dedicat a la meva filla petita, malgrat que porta el seu nom, perquè no tasta res més que la llet materna, pobreta, i encara li falta temps per poder menjar els platets que penjo aquí. Són les mongetes que es diuen com ella; almenys, així figura en el paquet d'aquests fesols de la varietat petita de la Vall d'en Bas. Les vaig comprar (envasades cuites) perquè em va cridar l'atenció el nom i perquè feien molt bona pinta, les cultiva i envasa una petita empresa garrotxina, Masia Can Guidic, i vaig començar a donar voltes a una recepta amb aquest ingredient, fins que vaig trobar un altre producte nou al súper, unes sardines anxovades. Ho diu l'envàs en castellà, perquè suposo que són sardines conservades en sal, dessalades i envasades en oli. També em van semblar prou bones.

Ambdós ingredients es potencien en aquesta amanida, que combina elements cuits (les mongetes), en conserva (les sardines) i frescos (el tomàquet i la ceba) amb els múltiples ingredients integrats en la salsa pesto. 
Aquest pesto l'havia preparat la Marina per un altre plat que ahir explicava al seu blog: em va agradar molt, per això el vaig incorporar a un plat meu de seguida que vaig poder. No és el pesto tradicional que es fa amb un grapat d'alfàbrega, un bon raig d'oli, una mica d'all, una cullerada de pinyons i una cullerada de formatge parmesà o similar, sinó que en lloc de l'alfàbrega, s'hi posa ruca, que és una herba que personalment m'agrada mol.
Vaig muntar el plat posant una fila de mongetes a la base i a sobre hi vaig posar tomàquet picat (volia posar-hi tomàquet fresc però no en tenia i amb tomàquet en conserva casolà ben escorregut va quedar molt bo) amanit amb sal i el pesto. A sobre hi vaig posar anelles de ceba morada, prèviament posades una estona en aigua freda per treure'ls una mica la fortor, i les sardines escorregudes de l'oli. Per sobre, ho vaig tornar a amanir amb una mica d'aquest oli de les sardines i una mica més de salsa pesto.

13 comentaris:

  1. QUIN PLATET TAN BEN PRESENTAT I GUSTÓS!!!
    Oisss com m'agradaría trobar aquestas sardines!!! deuen donar un sabor exquisit.
    GRACIES AMIC... En quant a la nena, tot arrivará; i gaudirá de totes totes tastan els plats del seu pare, no ho dubtis.
    SALUTACIONS!!!
    Conxita

    ResponElimina
  2. Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina

  3. Hi there, You have done an excellent job.

    ResponElimina
  4. I will certainly digg it and personally suggest to my friends.

    ResponElimina
  5. I am confident they will be benefited from this web site.

    ResponElimina

  6. I love your blog.. very nice colors & theme.

    ResponElimina
  7. I must thank you for the efforts you’ve put in writing this blog.

    ResponElimina
  8. Keep up the good writing. please visit our beautiful website, spread the love, thankyou

    ResponElimina
  9. THANKS FOR GIVING EVERYONE A REMARKABLY MEMORABLE POST THAT YOU’VE SHARED TO US

    ResponElimina
  10. Very good article, I enjoyed reading your post, very good part, I want to tweet this to my followers.

    ResponElimina

Gràcies pel vostre comentari. Qualsevol crítica o suggeriment que em feu procuraré tenir-los en compte