dimecres, 11 de maig del 2011

patates emmascarades en set minuts, versió carmanyola


patata, patata patatera, patata... (10)

No m'emporto gaire sovint la carmanyola perquè tinc temps de dinar a casa amb els nens abans d'anar a treballar, però alguna vegada me n'emporto una per sopar, i així no he de fer-ho a les onze del vespre quan torno a casa. Habitualment, reconec que hi poso restes d'altres àpats, convenientment dissimulades: la darrera vegada que recordo, per exemple, una verdura del dia abans (patata, mongeta, pastanaga) amb un tomàquet tallat a la mateixa mida, maionesa i unes anxoves tallades petites.
Aquesta proposta d'avui no és d'aprofitament, però podria ser-ho; de tota manera, no cal, perquè es prepara exactament en set minuts.
Les patates emmascarades, com se sap, són unes patates bullides, aixafades i barrejades amb botifarra negra. M'encanten, he de dir-ho, i en tinc una versió publicada aquí. Però aquest cop el títol només és un joc, perquè ni són patates bullides i aixafades, ni s'emmascaren amb botifarra negra. En aquest cas, amb calamars i la seva tinta.
Comptem els set minuts: cinc per coure dues patates amb pell al microones a màxima potència (quatre si no són gaire grosses); mentrestant, obrir una llauna de calamars en la seva tinta. Un minut per pelar les patates, tallar-les i salpebrar-les; i un minut més per barrejar-les en un bol amb els calamars i la seva salsa, abocar la barreja al taper o carmanyola, picar una mica de julivert i tirar-lo per sobre.

13 comentaris:

  1. No val cap excusa per no preparar aquest plat, més ràpid i senzill impossible i si a més és bo......!!! caldrà provar-lo.
    No utilitzo el microones per cuinar, deu ser perquè sóc antiquada.
    Alguna vegada ha de ser primera, oi?

    ResponElimina
  2. Manel, aquesta versió de patata emmascarada ha de ser boníssima!! Crec que molts ja voldrien portar una carmanyola com la teva. ;)
    Petons!

    ResponElimina
  3. Manel, una receta muy interesante, seguro que estaban muy buenas esas patatitas!

    ResponElimina
  4. Les puc emmascarar encara que siguin versió plat?
    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  5. Una recepta molt bona !!! M'agrada molt la idea.
    moltes gràcies per aquesta entrada.
    Jo tampoc mai faig servir el micro per cuinar, però serà hora de començar.
    gràcies
    Petonets

    ResponElimina
  6. M'agrada, jo fa temps (anys) feia servir bastant la conserva per a generar platets gustosos de forma ràpida.

    Ara ho faig menys però m'has fet recordar que amb propostes com la teva es poden tenir resultats molt bons de forma ràpida i econòmica!!

    ResponElimina
  7. Idea genial, li diré al meu pare que també a de sopar a la feina.
    Petons,
    Esther

    ResponElimina
  8. una molt bona idea esta carmanyola i facil
    miquel

    ResponElimina
  9. A una se li acaben les idees per portar el menjar a la feina en una carmanyola... Ràpida de fer i súper fàcil, que bé!!! Agnès

    ResponElimina
  10. No he provat mai els calamars en conserva, però val la pena només per preparar una recepta tan ràpida, senzilla i apetitosa! Segur que hi ha pocs tàpers tan creatius com aquest!

    Fins aviat!
    La Taula d'en Bernat

    ResponElimina
  11. Em pots dir una bona marca de calamars en conserva? No n'he comprat mai i així m'asseguro el tret.
    M'encanta la recepta, és de les que m'agraden a mi: resultona fàcil i amb un resultat sensacional! I no només per la carmanyola, eh? ;)

    ResponElimina
  12. Això si que és un plat bo i ràpid! Es triga menys a preparar-lo que a menjar-se'l! Quants voldríem una carmanyola així... Petons

    ResponElimina
  13. Un plat ben senzill i molt gustos per anar rapit sortir del pas
    Una abraçada

    ResponElimina

Gràcies pel vostre comentari. Qualsevol crítica o suggeriment que em feu procuraré tenir-los en compte