dimecres, 12 de desembre del 2012

"un arrosset molt muntanyero"

La foto del mòbil que ha inspirat aquest post
el principal aliment del món (58)

Les tecnologies ens ofereixen cada dia més possibilitats, i avui ens costaria tornar només tres o quatre anys enrere i no poder estar connectats de forma permanent amb les persones més pròximes. 
Tot i que segurament els creadors del sistema de xat instantani a través del telèfon mòbil no pensaven que es faria servir per enviar-se fotos de menjar, per a molts és habitual compartir els plats que cuinem o que mengem en un restaurant amb les persones més pròximes quan, per la raó que sigui, no ens poden acompanyar.
Això és el que vaig fer jo l'altre dia, mentre dinava amb el meu fill i la meva companya era a la feina. Havia preparat un arròs i, com que l'aspecte em va agradar i intuïa que seria bo, li vaig fer una foto amb el mòbil (la mateixa que il·lustra aquesta entrada) i la vaig enviar a la Marina amb un comentari explicant els principals ingredients del plat. La seva resposta m'ha servit per titular aquest post, perquè s'ajusta molt a allò que jo pretenia en cuinar el plat: "un arròs molt muntanyero", em va dir. I ho és, efectivament.
Per fer aquest arròs, només vaig comprar costella de porc, perquè tenia guatlles i trompetes de la mort congelades, de manera que vaig començar enrossint les carns salpebrades en una cassola amb oli i, quan van estar una mica torrades per totes bandes, hi vaig afegir ceba, pebrot verd i pebrot vermell picats en dauets de la mida d'un gra d'arròs. Vaig seguir remenant fins que la ceba va començar a agafar color, i aleshores hi vaig incorporar unes quantes tires de pebrots, les trompetes descongelades i un gra d'all ben picat; un parell de minuts més tard, dues culleradetes de tomàquet concentrat (no tenia temps de fer un sofregit llarg i aquest preparat salva amb bona nota moltes situacions de pressa) i, després de fer un parell de remenades, ho vaig cobrir amb aigua calenta, de manera que el líquid quedés almenys un parell de dits per sobre de les carns.
Amb aquest procediment, evitem preparar un brou a banda, ja que deixant bullir deu o quinze minuts la cassola es forma un brou molt gustós al qual ja podrem afegir els pèsols i l'arròs. Només cal remenar bé, tastar com està de sal, rectificar si fa falta i esperar un quart d'hora que l'arròs estigui fet, mantenint la cassola a foc fort al principi, i després a foc més lent. 
Per acabar de donar-li el toc 'muntanyero', poc abans de tancar el foc vaig escampar per sobre de l'arròs un pessic d'herbes seques que, juntament amb els bolets, va donar al conjunt un gust realment hivernal i de bosc. Amb les verdures verdes i vermelles, més el negre de les trompetes, el color del plat també em van agradar molt. I amb l'Aleix vam coincidir que era un dels arrossos més bons que he fet darrerament.

12 comentaris:

  1. Vamos, que me pongo ahora delante de este arroz y desayuno "fuerte" para todo el día. Esto tiene una pinta excelente!!!
    Saludos desde Waterbridge.

    -Andy-

    ResponElimina
    Respostes
    1. gracias, andy. la verdad es que sería un desayuno fuerte de verdad. saludos!

      Elimina
  2. Els arrossos amb gust de bosc fan hivern... oi? mmmm... des d'aquí s'olora...

    ResponElimina
    Respostes
    1. efectivament, fan hivern i molt entranyable un dinar. per cert, tens un olfacte molt fi! ;-)

      Elimina
  3. Ufff, l'arròs es un dels meus punts débils. M'agrada de totes les maneres però així com ho has fet tu... boníssim.
    Muacs

    ResponElimina
    Respostes
    1. gràcies, maryar, aquí l'arròs també ens agrada de tota manera, celebro la coincidència!

      Elimina
  4. Arròs i muntanya no falla, oi?? hehehe. Quan vaig apurat, a part de tomàquet concentrat faig servir vobril, és magic tu!

    ResponElimina
    Respostes
    1. tens raó, el concentrat de carn potencia el sabor de molts guisats, o et permet improvitsar un brou en un moment en cas d'anar apurat com dius.

      Elimina
  5. Iep! El rei dels arrossos ataca de nou!

    Ha de ser molt bo, amb tot el que porta. Bon profit!

    Ptnts
    Dolça

    ResponElimina
  6. Com tots els teus arrossos, sense cap desperdici.

    Muas!

    ResponElimina
    Respostes
    1. només els ossos... hehehe gràcies, gemma, bones festes!!

      Elimina

Gràcies pel vostre comentari. Qualsevol crítica o suggeriment que em feu procuraré tenir-los en compte