dissabte, 23 d’abril del 2011

coca freda d'espinacs, bonítol, tomàquet i olivada



a sobre del pa (18)

La coca d'avui potser no és una coca, perquè, segons el diccionari, una coca és una "massa de farina i de diversos ingredients, de forma generalment ovalada i plana, cuita al forn". Per tant, només té de coca la primera part, la massa de farina cuita al forn, perquè la resta d'ingredients són crus. Però em sembla que per entendre'ns ja va bé utilitzar aquest nom encara que no sigui exacte.
Ja vaig dir en un apunt anterior que el cap de setmana passat se m'havien acudit diverses coques per presentar en porció individual i de mida petita, d'aquell que permet que en uns entrants en puguis menjar tres o quatre i així provar diferents propostes.


La base, en aquest cas, és una mica diferent, ja que vaig fer servir pa de motlle, torrat i sense molla, tallat en rectangles. En aquest cas, sobre la base hi vaig posar sal i un raig d'oli, i al damunt, unes fulles d'espinacs tendres; a sobre, unes tires de bonítol en conserva, i finalment, una capa de tomàquet 'concassé', és a dir, sense pell ni llavors i tallat a dauets petits. El vaig salar i per sobre el vaig amanir amb olivada diluïda amb oli d'oliva. El cebollí del guarniment és opcional, però a banda de donar color a la coqueta, també aporta un gust de ceba agradable al paladar.
Per aquesta recepta, va bé el bonítol o la tonyina conservada en oli en pots de vidre, ja que ve en trossos sencers que es poden tallar per fer aquesta preparació.
És clar que aquesta coca pot tenir una versió calenta exactament amb els mateixos ingredients, amb els espinacs passats per la paella, el bonítol (o tonyina, o verat) fresc i també lleugerament fregit, igual que el tomàquet, i posat tot plegat un moment sota el gratinador abans de servir.

13 comentaris:

  1. Aquestes coques que ens presentes últimament fan venir salivera... quina pinta! Aquesta d'avui la trobo fantàstica!
    Feliç diada!
    Sandra

    ResponElimina
  2. m'agrada el pa i si va tant ben acompanyat, no li faré cap escarafalls.
    Feliç Sant Jordi
    Salut i inspiració

    ResponElimina
  3. Quin platet tan atractiu Manel...Aquestes coques son una temptació, i així tan ben presentada es fa irresistible!BONA DIADA DE SANT JORDI I BONA LECTURA!

    ResponElimina
  4. Ara t'haurem de canviar el títol o donar-te'n un altre... rei de "sobre el pa"!!!
    Bon Sant Jordi!

    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  5. Hola,
    Quines coques que ens presentes darrerament.. a quina més bona! Feliç Diada!

    ResponElimina
  6. El títol no importa, t'ha quedat fantàstic. Què bé que van aquestes petites coques

    ResponElimina
  7. Una coca deliciosa, de totes maneres espero que la teva especialització "coquera" no representi un abandonament arrosser, je,je.
    Una abraçada

    ResponElimina
  8. Una coca deliciosa, de totes maneres espero que la teva especialització "coquera" no representi un abandonament arrosser, je,je.
    Una abraçada

    ResponElimina
  9. Sensacional, 100% del meu gust! I tant li fa si és una coca o no, jo me la menjaria igualment amb molt de gust ;)

    ResponElimina
  10. Manel, veig que últimament has substituït l'arròs per les coques. ;)
    Ara de cara el bon temps em semblen unes propostes genials!
    Bon dilluns de Pasqua!

    ResponElimina
  11. No sé pas quina coca m'agrada més!!! i les presentacions excel.lents!!!
    Petunets,
    Eva.

    ResponElimina
  12. Encara no he sopat i m'esta venint una gana! No crec que tingui tot el que fa falta ni una petita part de la mestria que cal per preparar el que ens mostres. Si no fos aixi, m'aixecava ara mateix i m'hi posava!


    Mmmmmmmmmmm!!!!

    ResponElimina
  13. Ostres m'encanta aquesta presentació, em sembla que t'agafaré la idea ben aviat, peró sense bonitol, m'he de pensar algún altre vegetal o formatge per contrastar i fer-ne una versió vegetariana.

    ResponElimina

Gràcies pel vostre comentari. Qualsevol crítica o suggeriment que em feu procuraré tenir-los en compte