dimarts, 26 d’abril del 2011

barqueta de pèsols amb bacallà confitat i oli de xoriç fumat


La mare em va portar dies enrere un joc de recipients petits per presentar aperitius, perquè sap que m'agrada tenir estris nous per presentar les meves petites creacions. Tenen una forma diferent, són com culleretes sense mànec, o com gotets més baixets: se'm va ocórrer dir-ne barquetes. I el primer que vaig fer, és clar, va ser pensar què hi podia posar a dins. Va sortir aquest puré de pèsols amb bacallà confitat i oli de xoriç fumat que vaig fer el primer dia que van venir a dinar els pares.
El puré de pèsols no té cap misteri (excepte un, que són de l'hort del pare): uns pèsols tendres, o congelats si no en teniu de frescos, bullits amb ben poca aigua i sal i, quan estan cuits, passats per la batedora, si cal amb un xic de brou de la cocció (o una mica d'oli) fins aconseguir un puré lleugerament cremós.
El bacallà el vaig tallar a tires i el vaig posar a confitar en un cassó cobert amb oli d'oliva: cal que no arribi mai a bullir perquè el peix no es fregeixi sinó que es confiti. En estar tallat, en pocs minuts va estar fet. També podem posar un gra d'all per perfumar l'oli, si ens agrada.

Verd dels pèsols i blanc del bacallà: ja sabeu que m'agrada que els plats tinguin color. Però en faltava un de més viu, i un oli vermell era l'ideal. A vegades n'he fet amb pebre vermell, però just el dia abans de fer el puré havia fet una prova per obtenir un altre oli vermell: en un cassó amb oli d'oliva calent, però sense arribar a bullir, hi vaig posar unes rodanxes de xoriç asturià fumat, i el vaig deixar uns minuts fregint molt molt suaument, de manera que l'embotit va transmetre a l'oli el gust i l'aroma fumat.
Com ja he dit altres vegades, un gotet, una tapeta, no és més que cuina en miniatura, i si és bo, servirà igualment per fer-ne un plat de ració si ens ve de gust. Crec que en aquest cas això s'acompleix, simplement augmentant la quantitat del puré (i fent-lo més cremós, per servir en un plat soper) i utilitzant una ració 'normal' de bacallà.

16 comentaris:

  1. acabo de sopar, però ...veien aquestes "barquetes",m'ha entrat una gana que me les menjaria totes.
    demà fermament , començo a fer bondat!!!
    Què vagi bé.

    ResponElimina
  2. Impressionant! Té una pinta fantàstica!
    Una abraçada
    Sandra

    ResponElimina
  3. Que buenos!!! Me encanta estos tipos de platitos individuales para presentar aperitivos, entrantes, etc.!

    ResponElimina
  4. Quins recipients més bonics! A la foto costa imaginar-se que siguin petitons...
    Una gran recepta per estrenar-los, segur que vas fer molt feliç a la teva mare ;)

    ResponElimina
  5. La teva mare te molt gust al hora de regalar-te estris, son unes barquetes molt boniques... ara que el que hi ha dins te una pinta deliciosa.

    petons

    ResponElimina
  6. Veig que a la cuina generosa hi col·labora tota la família!!!!
    Com diu la Dolors, quin gust que té la teva mare! Són unes barquetes maquíssimes! I els pèsols del teu pare? Ja me'ls imagino! Recordo quan de petita anava a l'hort del meu pare amb un cistell i els més tendres anaven a la meva panxa!

    T'ha quedat un platet ben bo! Una idea més per a aperitius!
    Petons

    ResponElimina
  7. A mi també em semblen uns recipients maquíssims i el que hi ha dintre molt bo.

    ResponElimina
  8. Unes barquetes precioses, la teva mare te molt bon gust a l’hora de escollir el regal.
    Els ingredients del interior, immillorables, un conjunt espectacular.
    Una abraçada

    ResponElimina
  9. me he perdido unas cuantas recetas y estan tanto las cocas como esta barqueta muy bien, semana santa muy productiva Manel
    miquel

    ResponElimina
  10. Ai les mares, que no fan pels seus nens.Va encertar de ple el regal, sabia que t'agradarien. Un sant Jordi rodó i no només pels pèsols. Tot l'acompanyament que hi ha dins les barquetes, senzill, saborós i digne per un regal fet amb tot l'amor. En el meu país diem que : "qui te mare menja coca"
    Si ta mare tingués bloc segur que et faria la competència
    Felicitats a tots!!!!

    ResponElimina
  11. Fan un aspecte deliciós!!! Me l'apunte a pendents. Salutacions

    ResponElimina
  12. Fent us del teu vocabulari, m'agrada el continent i el contingut també moltíssim!!

    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  13. Una delicia de barquetes: els recipients ja ens encanten, però el contingut, tremendu!!!

    ResponElimina
  14. Un puré de pèsols amb pèsols de l'hort del pare!!! No hi pot haver res de millor i no tothom ho té a l'abast, quina sort que tens! Petonets!

    ResponElimina

Gràcies pel vostre comentari. Qualsevol crítica o suggeriment que em feu procuraré tenir-los en compte