divendres, 14 de juny del 2013

amanida de patata i escarola amb anxoves i vinagreta de cireres


És temps de cireres, i ja sabeu que enguany he tingut la sort de saber-ne més coses visitant-ne explotacions al Baix Llobregat i a l'Alt Camp, com us vaig explicar aquí. Diumenge en vam dur una bona caixa de Vila-rodona, que li vam comprar al marit de la Bet d'Els fruits saborosos durant la visita que ens van oferir i que us vaig explicar dimecres aquí.
D'aquella caixa de dos quilos de cireres només en queda una mica de melmelada que va fer la Marina, perquè a casa aquesta fruita vola i va durar dos dies (si és que hi va arribar). Precisament aquesta melmelada em va portar ahir a preparar-me per dinar aquesta amanida que vaig repetir al vespre, perquè em va agradar molt i teníem un convidat molt especial, el meu fill Aleix.
Farem una vinagreta amb tres parts d'oli i una de vinagre, una mica de pebre negre i la melmelada, tot batut a mà perquè emulsioni.Per preparar l'amanida, posem al plat una base de patata bullida amb pell, pelada i tallada a làmines, que salarem i amanirem amb una mica d'oli; a sobre hi posarem escarola neta i tallada, uns daus de pa fregit i les anxoves enrotllades. Unes quantes rodanxes de maduixes al voltant del plat augmentaran el color i el contrast salat-dolç i cruixent-tou, i finalment ho amanirem tot amb la vinagreta.
No poso gaires amanides, al bloc, però quan n'hi ha sempre procuro que tinguin colors vius, ja ho sabeu, i combinar elements tous (patata, anxoves, maduixes) amb altres de cruixents (pa fregit, escarola) i els elements més forts de gust o de sal (anxoves, vinagre de l'amaniment) amb altres més dolços (maduixa, cireres).

6 comentaris:

  1. Els temps canvien i una amanida ja no és només una amanida.......que contenta estic!

    mai

    ResponElimina
  2. Quina versió tan original amb aquesta vinagreta de cireres! petons

    ResponElimina

Gràcies pel vostre comentari. Qualsevol crítica o suggeriment que em feu procuraré tenir-los en compte