divendres, 14 de juny de 2013

amanida de patata i escarola amb anxoves i vinagreta de cireres


És temps de cireres, i ja sabeu que enguany he tingut la sort de saber-ne més coses visitant-ne explotacions al Baix Llobregat i a l'Alt Camp, com us vaig explicar aquí. Diumenge en vam dur una bona caixa de Vila-rodona, que li vam comprar al marit de la Bet d'Els fruits saborosos durant la visita que ens van oferir i que us vaig explicar dimecres aquí.
D'aquella caixa de dos quilos de cireres només en queda una mica de melmelada que va fer la Marina, perquè a casa aquesta fruita vola i va durar dos dies (si és que hi va arribar). Precisament aquesta melmelada em va portar ahir a preparar-me per dinar aquesta amanida que vaig repetir al vespre, perquè em va agradar molt i teníem un convidat molt especial, el meu fill Aleix.
Farem una vinagreta amb tres parts d'oli i una de vinagre, una mica de pebre negre i la melmelada, tot batut a mà perquè emulsioni.Per preparar l'amanida, posem al plat una base de patata bullida amb pell, pelada i tallada a làmines, que salarem i amanirem amb una mica d'oli; a sobre hi posarem escarola neta i tallada, uns daus de pa fregit i les anxoves enrotllades. Unes quantes rodanxes de maduixes al voltant del plat augmentaran el color i el contrast salat-dolç i cruixent-tou, i finalment ho amanirem tot amb la vinagreta.
No poso gaires amanides, al bloc, però quan n'hi ha sempre procuro que tinguin colors vius, ja ho sabeu, i combinar elements tous (patata, anxoves, maduixes) amb altres de cruixents (pa fregit, escarola) i els elements més forts de gust o de sal (anxoves, vinagre de l'amaniment) amb altres més dolços (maduixa, cireres).

6 comentaris:

  1. Respostes
    1. m'apunto que t'agrada, per si s'escau ;-)

      Elimina
  2. Els temps canvien i una amanida ja no és només una amanida.......que contenta estic!

    mai

    ResponElimina
  3. Quina versió tan original amb aquesta vinagreta de cireres! petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. gràcies, roser, si la proves segur que t'agradarà

      Elimina

Gràcies pel vostre comentari. Qualsevol crítica o suggeriment que em feu procuraré tenir-los en compte

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...