divendres, 1 d’octubre del 2010

amanida de brots tendres amb foie, codonyat i festucs i una vinagreta dolça

De tots els plats que vaig fer per al 'brunch' convertit en dinar que vaig preparar per als meus amics cuiners de Reus, aquesta amanida potser és el que em va agradar més, sobretot perquè va ser el darrer plat que vaig incorporar a la llista i el vaig fer afegint ingredients que m'agraden. Però, per sort, vaig veure que als cinc convidats que compartien taula amb mi també els va agradar.
No és res de l'altre món, i la foto no és massa bona, però us asseguro que, si us agraden els contrastos, us encantarà.
La vaig fer amb una barreja de brots tendres ja preparats que venen al Mercadona i que porta fulles d'enciam 'batavia' verdes i vermelles, d'enciam 'lollo rosso', d'espinacs i de ruca. Són ideals per acompanyar amb vinagretes dolces o vinagre de Mòdena, normal o reduït.
A més de les fulles, vaig posar a l'amanida festucs, codonyat tallat a dauets i foie gras mi-cuit. És important que estigui ben fred per poder fer-ne encenalls o per trencar-lo a trossos.
Primer de tot, vaig preparar les fulles amb el codonyat i els festucs, i ho vaig amanir tot plegat amb una mica de sal i una vinagreta feta amb una cullerada de mel, un rajolinet de vinagre de chardonnay i oli d'oliva verge, tot ben emulsionat.
Just abans de servir, vaig repartir per sobre els trossos de foie gras que havia guardat a la nevera perquè no es desfessin i, a sobre del foie, hi vaig posar sal Maldon i un filet de vi Pedro Ximénez reduït.

8 comentaris:

  1. No m'estranya gens que t'agradara: fa un aspecte deliciós. I amb els ingredients que expliques, havia de ser boníssima. La foto ja diu "menja'm!". Salutacions

    ResponElimina
  2. Manel, darrerament em trobo per els blocs que el que jo anomeno codonyat (que per a mi és el dolç de codony) se li diu simplement 'codony'... i ara ja no se si soc jo que ho tenia mal entés o si bé sou vosaltres. En tot cas no té molta importància per que l'amanida tan bona que ens proposes 's'ho emporta tot per endavant' hehehe.

    Una abraçada

    ResponElimina
  3. La combinació d'aquests ingredients ha de ser boníssima, sens dubte!! Un contrast molt encertat ;)

    ResponElimina
  4. M'agradaria fer un brunch un dia d'aquests i aquesta amanida la veig perfecta per a aquesta temporada.

    ;)

    ResponElimina
  5. Llevat dels festucs (els tinc una mania que no puc amb ells!), aquesta amanida em sembla perfecta!

    Li dono la raó a l'Starbase: hi ha qui diu codony a tot quan en realitat només s'anomena així la fruita. La preparació dolça cal anomenar-la codonyat.

    Bon cap de setmana!

    ResponElimina
  6. Manel, entre el bacallà i el foie, aquest cop no m'encertes gaire el gust. Ara bé, igualeta però amb un bon pernil ibèric... me la demano!

    ResponElimina
  7. Caram, Manel, els teus amic cuiners deurien quedar ben contents amb aquest menú. Les amanides fan una pinta fabulosa i els altres plats segur que et van quedar fantàstics. A més, em sembla molt encertat mostrar-los els productes locals amb elaboracions senzilles. Fins i tot els cuiners professionals tenen molt a aprendre dels cuiners aficionats com tu, que estimen la cuina i coneixen els productes de la regió.
    Enhorabona per aquest menú tan ben triat!

    ResponElimina
  8. francesc, la veritat és que sí que estava bona, prova-la si en tens ocasió.

    òscar, gràcies de nou per la precisió, ho vaig canviar de seguida perquè és cert que el codony és la fruita i la configura és el codonyat, mira que ho sé però se m'ha enganxat aquesta mena de 'moda' estranya.

    fogons de la bordeta, moltes gràcies per la visita, espero veure't sovint per aquí!

    xavier, jo també volia fer un 'brunch' però el s convidats van arribar tard i va acabar convertit en un dinar!

    margarida, tens raó, de seguida que m'ho va dir l'òscar vaig canviar codony per codonyat, gràcies per la precisió.

    gemma, prenc nota de les teves preferències, per si un dia cceptes la meva invitació, i m'apunto també això del pernil, segur que hi queda ideal.

    anna, moltes gràcies, cada vegada que convides algú a dinar has t'intentar adaptar el menú a la seva personalitat i als seus gustos, i voler impressionar uns cuiners amb segons què hauria estat ridícul.

    ResponElimina

Gràcies pel vostre comentari. Qualsevol crítica o suggeriment que em feu procuraré tenir-los en compte