dijous, 16 de juny del 2011

olives (negres) farcides (enrotllades) d'anxoves

En alguna ocasió he fet olives farcides 'casolanes', com aquestes de fa tres anys. Però eren, és clar, olives verdes; les gordal, pel seu volum, són les que van més bé per farcir. Ara bé, mai no m'havia plantejat una qüestió: per què sempre les olives farcides són verdes? Que no es poden farcir les olives negres? I tant, que es poden farcir. I la veritat és que el resultat és bo i divertit.
Aquest post serà curt, molt curt, perquè no és una gran recepta, ni cal aplicar cap tècnica espectacular, ni disposar d'ingredients especials. És el fruit d'una curiositat que de sobte se'm va despertar i que em va portar a fer aquesta tonteria, com en podia haver fet qualsevol altra.
Les olives negres que venen sense pinyol no solen ser gaire bones, jo prefereixo les de l'Aragó, i com que no tinc aquell estri tan útil (en aquest casos) que se'n deu dir despinyolador, el que vaig fer va ser 'pelar' l'oliva. És a dir, amb un ganivet de punta fina, vaig fer un tall a l'oliva i, resseguint el pinyol, vaig anar traient, en una sola peça, la carn, de manera que quedava l'oliva 'desplegada'  i sense pinyol. En en el seu lloc hi vaig anar posant mitja anxova, tornava a enrotllar l'oliva i les punxava amb un escuradents. 
Ep! Tecnologia punta, disseny, innovació... un aperitiu que ho té tot. Sobretot, que està molt bo, què coi, ni que sigui un joc o una petita provocació.


5 comentaris:

  1. Qina feinada farcir cada oliva! Per cert,en un dels cursos que he anat algú va comentar que les olives negres que vénen sense pinyol en realitat són olives verdes tenyides, per això són millors les autèntiques!

    ResponElimina
  2. te el seu merit aixo d'enrotllar anxoves dins d'una oliva una a una ... ...
    Una abraçada

    ResponElimina
  3. Una receta fácil - por decir algo, pero la faena es tuya rellenar una por una cada oliva. Una tapita de lujo,pero trabajada!

    ResponElimina
  4. jeje, posats a provocar, què tal anxoves farcides d'oliva? Ara fora conya, fan una pinta...

    ResponElimina
  5. cristina, no ho havia sentit mai, això de les olives negres sense pinyol, però pot ser perquè realment no són gaire bones. de tota manera, no porta tanta feina desossar-les...

    alfons, no sé si té mèrit, segurament és una tonteria, però mira, el resultat no està pas gens malament.

    damilena, es cuestión de prepararlo sólo cuando tienes pocos invitados hehehe

    epolenep, vols que et digui una cosa? ja ho he fet, també, d'enrotllar l'anxova amb una oliva a dins :-)
    però em feia gràcia destacar, entre altres coses, que no entenc gaire per què només farcim les olives verdes, i mai les negres...

    ResponElimina

Gràcies pel vostre comentari. Qualsevol crítica o suggeriment que em feu procuraré tenir-los en compte