dimarts, 26 de maig del 2009

lluç amb salsa tàrtara

Feia temps que no preparava salsa tàrtara i diumenge se'm va ocórrer que aniria molt bé amb unes orades molt maques que tenia per fer a la brasa, en una barbacoa de carn i peix que vam fer a la terrassa perquè venien a dinar els meus pares. Vaig optar per la versió més senzilla que faig d'aquesta magnífica i un xic oblidada salsa: maionesa barrejada amb ceba tendra, tàperes i cogombres en vinagre, tot ben picat. Així de senzill, amb les orades cuites al caliu de la barbacoa, donava un gust exquisit a la carn blanca del peix.
Ahir per dinar tenia llucet i em va venir de gust fer-lo també amb aquesta salsa. El peix el vaig fer a rodanxes, el vaig arrebossar només amb farina i el vaig fregir.
La salsa la vaig fer amb la ceba tendra, el cogombre i les tàperes picades, però hi vaig afegir julivert també picat, i a més de la maionesa, una mica de mostassa, per donar-li un gust més potent. La veritat és que a casa els va agradar molt a tots, i l'Aleix, que no hi era diumenge, em va felicitar i diu que el gust d'aquesta salsa li recorda les que es trovava pertot quan va ser a alemanya fa poc.
La tàrtara, com veieu, dóna molt de joc i permet combinacions diverses per fer-la més o menys forta i adaptar-la a cada plat. També hi ha qui hi posa ou dur picat, cebollí o altres herbes.
Jo vaig una versió d'aquesta salsa per als canapès de salmó o de truita fumada, que ja he explicat alguna vegada, amb ceba, tàperes i cogombre en vinagre ben picats i barrejats amb mantega. Unto pa torrat amb aquesta barreja i poso a sobre el salmó; sempre que n'he fet ha agradat molt tothom.

19 comentaris:

  1. La salsa tàrtara no és de les meves preferides, però amb les variants de la mostassa i el julivert potser m' animo a tastar-la!

    Un petó! Beth

    ResponElimina
  2. mai no he probat la salsa tàrtara, pero amb el lluç em sembla una molt bona combinació.
    pt!

    ResponElimina
  3. És boníssima la tartara i si que és veritat que lliga molt bé tant amb peixos com amb carns .. és molt versàtil a l'hora d'acompanyar ... i si cadascu la fa com més li agrada .... com vol ... nosaltres fem uns ditets de pollastre macerats abans amb herbes i llimona i rebossats desprès que els suquem amb salsa tàrtara i estàn de por !!!

    petonets

    ResponElimina
  4. Molt bo el lluç, ami m´agrada més que el rap.Aquesta salsa no l´hi feta mai, jo..

    ResponElimina
  5. La salsa tàrtara també l'associo a una fondue de carn, allò amb un assortit de salsetes, però fetes a casa, eh?

    ResponElimina
  6. Jo la tàrtara, com tu, la faig servir tant per peix, com carn i també per canapès i montaditos, però no hi poso cogombre perquè no m'agrada.
    Tot bé???
    Ptnts

    ResponElimina
  7. Fa temps que no la preparo, i ara que fa calor són salses que venen molt de gust!
    Petunets,
    Eva

    ResponElimina
  8. A mi també m'agrada la salsa tàrtara, amb algunes variacions per fer-la diferent cada vegada. Algun cop hi poso una anxova i la trituro amb la resta d'ingredients.
    Em fas moa enveja amb la teva barbacoa de diumenge ;)

    ResponElimina
  9. Tens tota la raó amb la salsa tàrtara. Dona molt de joc i permet variacions que generalment surten bones.
    I la ventatja de posar la salsa a part, es que qui no en vulgui, que no en prengui.
    Fins la propera..

    ResponElimina
  10. No l'he tastada mai, aquesta salsa. Tal i com tu l'expliques ha de ser molt bona. M'agrada la barreja de la salsa amb el peix. Salutacions

    ResponElimina
  11. Manel, m'apunto aquesta senzilla versió de la salsa tàrtara. Segur que pega tant amb la carn com amb el peix. I pot ser també amb unes crudités.

    ResponElimina
  12. Hola estimat Manel. La salsa tàrtara ens agrada molt amb peix i amanides. La recepta queda apuntada. Gràcies amic.

    ResponElimina
  13. beth, si no t'agrada algun dels ingredients, mentre no sigui la maionesa, és una salsa que s'adapta molt bé a tots els canvis.

    eva, no sé si creure'm-ho, perquè és una salsa clàssica, però ja he dit també que ara no s'usa tant com abans tot i la seva versatilitat.

    mar, tens raó, funciona molt bé com una salsa 'dip' per sucar-hi coses, fins i tot verdures crues, o per millorar alguna carn o peix al vapor, per exemple.

    dolorss, després de llegir aquest comentari teu, em miraré el lluç amb uns altres ulls :)

    glòria, saps que a casa els agrada molt la fondue i faig diverses salses, però no se m'havia acudit mai posar-hi tàrtara? gràcies per la idea!

    xaro, ja és això, com en tot, adaptar les coses al nostre gust.
    espero que en veurem aviat. un petó.

    eva, saps fer tantes coses que és difícil que et repeteixis, però de tant en tant va bé recuperar coses que no fas sovint.

    gemma, gran idea aquesta de l'anxova, me l'apunto.
    la barbacoa porta molta feina, però el resultat és incomparable amb altre tipus de cocció, però no sé si en podré fer gaires més.

    maria, quan tens convidats que no coneixes gaire, és el millor, fer un bon producte amb una cocció neutre i oferir una o dues alternatives perquè la gent es condimenti el plat al seu gust.

    francesc, tasta-la, que no costa de fer i segur que t'agrada.

    jose, això de les crudités, en plan 'dip', em sembla molt bona idea, gràcies.

    amics vermells, entre tots m'esteu donant moltes idees, perquè amb amanida, per exemple, no l'he provat mai. queda convenientment apuntat i resto agraït per això i per tot ;)

    ResponElimina
  14. Manel, estimat amic , avui tinc lluç per sopar, i el primer que faré quan acabi d´escriure´t això serà anar a veure si tinc cogombrets en vinagre per fer-la , fa molt de temps que no la faig, ah, iuna miqueta de mostassa m´hi agrada.
    espero que estiguis bé ,, ja que fa força temps que no passo per aquí, però m´és impossible fer-ho més sovint , tot i amb això quan tinc uns minuts vinc de cap.
    Una forta abraçada

    ResponElimina
  15. Manel, fa molt de temps que no la preparo i es una de les meves salses preferides...i combina perfectament amb el peix!!

    Gràcies per compartir la teva versió que m'ha semblat boníssima.

    Petons
    Núria

    ResponElimina
  16. Aquesta salsa permet tantes combinacions...Boníssima. N' havia fet moltes vegades, ara fa temps que no. També la tinc una mica oblidada i ara m' hi has fet pensar. Segur que en faig demà mateix.

    ResponElimina
  17. M'encanta la salsa tàrtara i acompanyant aquest lluç, això és deliciós. Salut!!!!

    ResponElimina
  18. mai, ja sé que que vens sempre que pots i no saps com t'ho agraeixo, però t'entenc perfectament perquè em trobo una mica com tu, que no arribo a gaire coses, però segur que per raons ben diferents a les teves. mira quin dia contesto!
    però ja et dic que no cal que pateixis, que et tinc molt present encara que passin dies sense comentaris teus. espero que em disculparàs també a mi les meves absències, algun dia ja t'ho explicaré. una abraçada.

    núria, moltes gràcies per la teva amabilitat, estic segur que si en tornes a fer no te'n penediràs, i espero que s'adigui al Mètode.
    un petó.

    anna, suposo que després de tants dies ja en deus haver fet, perdona el retard.

    olles, realment és una salsa que va molt bé amb moltes coses, l'altra dia hi vaig amanir una pasta i va quedar ben bona.

    ResponElimina
  19. uoooo avui he pensat q combinaré la teva tàrtara amb el filet de panga q tinc esperant!!he pensat que el tallaré a tires amples per fer.lo a la planxa i li posaré sésam pel damunt.
    Q be poder donar sortida als 2 kgs de tàperes q tinc...aix llàstima q em manca convidat XD

    Àfrikaa

    ResponElimina

Gràcies pel vostre comentari. Qualsevol crítica o suggeriment que em feu procuraré tenir-los en compte