dimarts, 20 de juliol del 2010

Aniversari i vacances


La setmana passada vaig fer anys, una xifra ben rodona que volia celebrar d'una manera especial, sense la típica festa sorpresa que tothom espera quan arriba al mig segle de vida. Per això vaig preferir organitzar a casa un dinar d'aniversari per a la meva família i alguns amics el diumenge anterior i marxar uns dies de vacances a un lloc bonic amb algú especial. Al final no va ser el lloc que havia previst inicialment, però sí el que em venia de gust ensenyar a aquesta persona.
Permeteu que aprofiti, doncs, aquest post per explicar una mica en què va consistir el dinar d'aniversari i per penjar unes quantes fotos d'aquests dies de vacances; potser no seran les fotos més maques, perquè aquestes sempre són les més personals, però n'he triat algunes que us puguin agradar de les platges verges del Cabo de Gata.
També servirà aquest post de comiat, un comiat que fa temps que maduro, com ja haureu endevinat els lectors fidels per la meva reiterada absència del propi bloc i de la xarxa d'amics amb qui comparteixo l'afició a la cuina. No és un comiat definitiu, perquè si ho fos donaria un disgust a la persona que em va acompanyar a Almeria, i l'últim que desitjo és donar-li aquest disgust, però sí que és un 'tancat per vacances' per intentar recomençar després de l'estiu amb noves idees i noves energies per fer el bloc que mereixeu els que amb tanta paciència em seguiu. Com ja us he dit a vegades i no em cansaré de repetir, gràcies per ser-hi i per la companyia, de veritat que cada vegada que veniu o que em deixeu un comentari encoratjador em sento en deute amb vosaltres.
Per celebrar el meu aniversari, vaig preparar un dinar-bufet al meu gust, amb una gran quantitat de plats i platets per anar tastant, en total més de vint, i encara en tenia més a punt però ja no vaig donar per més. Sort en vaig tenir de la inestimable col·laboració dels meus fills, l'Aleix i la Lara, que em van ajudar perquè l'àpat sortís bé i em van fer un regal preciós que es pot veure en la primera foto, per sobre d'una taula parada: un quadre amb fotos seves en les quals apareixen increïblement guapos, com sempre.
Anem pel menú: a banda de les inevitables patates xips i les olives farcides que si no les poses sempre hi ha algú que les troba a faltar, vaig preparar molts mossets amb culleretes perquè és una manera de menjar que m'encanta i, a més, venia una amiga celíaca que no pot menjar ni tartaletes ni canapès, i d'aquesta manera es va ampliar el seu ventall de possibilitats.
Vaig preparar moltes receptes, pròpies i alienes, que ja tinc ressenyades al bloc, com la caponata siciliana, la cullera de salmorejo amb anxova i el gotet de salmorejo amb broqueta de llagostins i oli d'all i julivert. També hi havia a les safates d'entrants tartaletes de formatge i melmelada de tomàquet, tartaletes amb el meu tàrtar de bacallà i tartaletes dolces de sobrassada i mel.
En safates a banda, montaditos de salmó fumat sense pa, canapès diversos, musclos amb dues salses i els meus preferits, els musclos amb vinagreta de verdures; a més de pop a la gallega, pa amb tomàquet, formatges i embotits, entre ells, la inigualable llonganissa de Ca la Isabel de Moià que generosament em proporciona de tant en tant el meu pare.
Com a coses noves en aquest bloc, ben poques. D'una banda, unes culleretes amb melmelada casolana de prunes (gràcies, Marta) amb escates de formatge grana-padano i unes altres amb salsa de mango i boletes fetes amb una barreja de formatge gorgonzolla i formatge d'untar.
I finalment, uns gotets que van agradar molt amb una versió pròpia del bacallà amb samfaina, que faig passant pel túrmix la samfaina per fer-ne una salsa i emulsionant-la amb una mica de l'oli de confitar el bacallà uns minuts a baixa temperatura. Es posa la crema de samfaina al gotet, un tros de bacallà a sobre i unes gotes d'oli d'all i julivert per sobre.
També vam fer pizza de quatre formatges i fideuada de romesco amb gambes i cloïsses, aquest cop amb fideus d'arròs perquè en pogués menjar la Rosa. I alguna coseta més que ja ni recordo perquè a la llista que tenia hi vaig afegir coses i altres es van quedar per fer. Idees per a un altre dia, perquè m'encanta preparar aquesta mena d'àpats!
Jo no en volia, però els meus pares van encarregar un pastís de xocolata boníssim portat d'una pastisseria de Moià per la Cristina i el Jordi, que també es van encarregar de portar uns vins negres a l'alçada de l'àpat. Moltes gràcies a tots!

Cabo de Gata, juliol 2010



32 comentaris:

  1. Ostres Manel, aquest post ho té tot.

    D'entrada felicitats per l'aniversari i sobre tot felicitats per poder-lo compartir amb els que t'estimes.

    A banda, el dinar és perfecte ple de platets bons i varietat. Alhora amb aquesta presentació distesa i alegre.

    I les fotos són molt maques, o al menys a mi m'ho semblen sobre tot la del fons de pedres i la de les palmeres amb el vent.

    Felicitats i aquí estarem ben atents per quan tornis amb ganes!

    ResponElimina
  2. moltes felicitats!!!!

    les fotos les he trobat molt maques.

    ResponElimina
  3. Estimat amic, entenc que necessitis tancar la cuina uns mesos, per pensar-te i acumular energia, no saps les vegades que ho pensem nosaltres. En fi, aquí hi serem pendents de tu i les teves creacions.
    Pel que fa a la festa d'aniversari només puc dir que sembla que ho vau passar genial, fins i tot van haver-hi presentacions, quina xulada!!!
    I les vacances, ai les vacances, fa anys vaig ser-hi a Cabo de Gata i vaig prometre tornar, ens va encantar.
    Enhorabona doncs per com et va tot. Milions de petons, i ja saps on som si ens necessites.

    ResponElimina
  4. Manel, quin post més concentrat... no sé ni per on començar a respondre!
    Primer, felicitats pels 50!!!
    M'alegro que ho celebressis com es mereix aquesta xifra tan rodona.
    Segon, quin dinaràs més espectacular!!!! Ja saps que el meu menú preferit és a base d'aperitius, com tu dius et permeten tastar mil platets diferents. I 20 possibilitats em sembla espectacular! Sort de l'ajuda inestimable dels teus fills, eh? ;)
    Tercer, segur que vas passar unes dies inoblidables a cabo de Gata, per les fotos es veu un lloc tranquil i molt bonic. I amb la millor companyia del món, és clar!
    I finalment, entenc i respecto la parada voluntària que fas al bloc, a la vida s'han de fer pauses per recuperar energies i reprendre els projectres amb renovades il·lusions.
    Pensa que tots nosaltres seguirem aquí esperant-te.
    Una abraçada ENORME!!!!!!!!!!

    ResponElimina
  5. Felicitats Manel!
    Desde que et segueixo t'he deixat poquets comentaris, però les teves receptes m'han ajudat moltíssimes vegades.
    Bon estiu i... serem molts els que esperarem la teva tornada.
    Un petó.

    ResponElimina
  6. Per molts anys, Manel! 50 anys és una data a celebrar! Jo els vaig fer aquesta primavera i tampoc era partidària d'una festa sorpresa. Em vaig estimar més preparar-la jo, amb un bon dinar. Com vas fer tu. Quantes delícies!
    Espero que aquest temps que et prens sigui per agafar noves energies i et puguem veure aviat aquí. Trobarem a faltar els teus arrossos!!!!!
    Una abraçada

    ResponElimina
  7. òscar, moltes gràcies, tu sempre ets el més matiner i el més generós en els comentaris. espero que ens veurem ben aviat.

    eva, gràcies per ser lectora fidel d'aquest bloc com jo sóc admirador del teu. fins aviat!

    su, muchas gracias, te debo una explicación, hoy te escribo sin falta

    dudu, no saps l'alegria que em dones, si el bloc t'ha servit, és un motiu més per no tancar-lo. una abraçada i gràcies per ser-hi.

    margarida, per molts anys a tu també, celebro que coincidim en edat però també en gustos! jo també espero tornar amb més ganes, perquè blocs com el teu posen el nivell molt alt.
    una abraçada!
    amics vermells, no és ben bé com diueu, després us escric i parlem

    gemma, moltíssimes gràcies per aquest comentari tan carinyós i per aquesta abraçada enorme, te la torno amb interessos! un petó i passa un estiu fantàstic, estaré atent als teus viatges com cada any.

    ResponElimina
  8. Hola Manel,

    els que varem gaudir del dinar que ens vas preparar podem dir que va ser tota una experiència molt gratificant.

    Acceptem el "descans" del estiu però volem seguir llegint les teves receptes i vivències al voltant de la cuina. Veient les fotos ens han agafat força ganes d'anar al Cabo de Gata.
    Moltes felicitats de nou !!
    Francesc i Rosa

    ResponElimina
  9. Tito Manuè, jo que vaig ser al dinar puc dir que va ser bonissimmmmm ...
    però podries haver-me portat de vacances al cap del gato aquest.
    Moltes felicitats ja que el meu papa no va pensa en trucar-te.
    Martines.

    ResponElimina
  10. Ei Manel, quantes coses de cop!!!!!!
    En primer lloc, moltíssimes felicitats pel teu aniversari i per poder-ho celebrar amb la gent important per tu!!!!
    Aquest son els dinars que més m'agradan a mi, un munt de coses per anar picant i segur que boníssimes, preparades per tu i els teus fill amb tot el carinyo del mon.
    En quant al blog, jo també m'estic pensant de fer una parada doncs ultimament també el tinc bastant abandonat, per el que entenc perfectament la teva decisió. Agafa't el temps que vulguis i quant tornis seguirem aquí esperant els teus platillos.

    Cabo de Gata es preciós, jo hi vaig estar fa molt de temps i si no ho han fet malbé en tinc molt bon record......hi si vas ben acompanyat encara més.

    Que tinguis un bon estiu!!!

    ResponElimina
  11. Moltes felicitats, Manel. Primer per l'aniversari, però també per la 'comilona' deliciosa que veig que vas preparar.

    ResponElimina
  12. Moltes Felicitats Manel, per ho que es veu una festa molt especial. Esperem poder tornar a retrobar-nos aviat. Una abraçada

    ResponElimina
  13. francesc i rosa, moltes gràcies. celebro que us agradés el dinar, a canvi vaig poder gaudir de la vostra companyia. per cert, em deveu les fotos!
    sobre el cabo de gata, estic segur que us agradaria perquè és molt diferent de les notres costes, tan exploades.
    una abraçada i fins ben aviat!

    martines, digues-li al teu pare que no es preocupi, no va pas ser l'únic que no hi va pensar, a més, ja em vau felicitar diumenge. ah, i dona-li les gràcies pels regals, també a la mare.

    xaro,si necessites un descans, no t'ho pensis més i agafa't-el, jo m'ho he pensat massa. gaudeix de l'estiu i al setembre en parlem. un petó.

    josep, moltes gràcies. a vosaltres us en dec un, oi? a veure si l'organitzo aviat, que tenim molt per parlar.
    una abraçada.

    àngels, jo també espero que ens tornem a veure aviat, i estic segur que així serà.

    ResponElimina
  14. Per Moooooolts Anys¡¡¡¡¡, un dinar fantàstic amb la gent estimada i un viatge segurament inoblidable amb unes fotos fantàstiques
    Pren-te el temps que et faci falta, t´esperarem fins a la tornada amb les piles ben carregades.
    Una abraçada i arreveure

    ResponElimina
  15. Manel, moltes felicitats... quin pilot d'aperitius que vas preparar :-)

    ResponElimina
  16. No t'he deixat mai cap comentari tot i que et segueixo regularment, aquest cop no puc marxar sense felicitar-te i desitjar-te que aquestes vacances que et prens del blog et siguin profitoses i tornis aviat amb les teves bones idees i gran imaginació per fer de la cuina quelcom divertit i deliciós.

    ResponElimina
  17. ...Reiem quan en un reportatge d'un dominical anomenaven el lloc com el "Cap de Gata" sens dubte entre el desert i les platges! Un lloc per a recordar!
    Ptnts
    M
    (...i l'àpat una feinada deliciosa!!)

    ResponElimina
  18. Felicitats pels anys!!! Jo també n'he complits aquests dies. M'han encantat les teues receptes. Et desitge molt bon estiu, descans i moltes piles per a quan tornes a fer-nos feliços amb la teua companyia. Salutacions i a reveure!!!

    ResponElimina
  19. Prenc nota que a mi se m'acosta un doble aniversari de les meves filles!...Un àpat exquisit, l'ajut dels teus fills no té preu, i l'escapada segur que ben plena!.A reveure i MOLTES FELICITATS!

    ResponElimina
  20. Acababa de descubrir tu blog hace pocos días, y la verdad es que lo puse en favoritos nada más verlo... No habia dejado nunca un comentario, pero la ocasión lo merece. muchas felicidades, ya veo que sabes como celebrar los cumpleaños. Ahhh, y espero que vuelvas en Septiembre con energias renovadas, para un blog que encuentro que me gusta no quiero verlo desaparecer como tantos otros!!!. Felices vacaciones

    ResponElimina
  21. PErquè no montes un catering .. perquè nivell no t'en falta !!!! Moltes felicitats pel teu primer segle primer de tot, i desprès carrega moltes piles i forçes per tornar amb nosaltres el setembre sinó la blogesfera gastronómica perdrà molt ......

    Un petonàs i endavant amb el programa !!!!!!!!!!!!!!!

    ResponElimina
  22. Malgrat que ja m'ho havies comentat, queria pensar que finalment no ho faries. Segurament un descans durant un temps t'ajudarà a tornar amb energies renovades i amb un esprit diferent.
    Felicitats pels 50

    Una forta salutació

    ResponElimina
  23. Moltes felicitats encara que sigui amb retard, hem estat de vacances i no hem vist el bloc fins avui.

    Espero que aquesta parada en el bloc sigui només un pas enrere per agafar "carrerilla". En qualsevol cas, seguirem en contacte, d'acord?.

    ResponElimina
  24. Primer de tot , Molts d'Anys!!!! i segon en aquest dinar ja m'hauria agradat ser-hi , tot es veu molt bo , ja ho crec que ho degueren gaudir molt. I per acabar , esper que aviat tornis amb un munt de receptes i energia acumulada , noltros t'esperarem encara que sigui molt el temps d'aturada. Trobam que el teu bloc és magnífic.

    Ah!!!! les fotos molt " guapes" m'han agradat molt.

    Una abraçada i fins a la tornada

    ResponElimina
  25. Ai Manel!!!
    M'he emocinat fins i tot llegint el teu post.
    En sembla que et vaig felicitar per el facebook ara no ho recordo, de totes maners moltes felicitats.
    Que dir de tot el que vareu preparar junts una maravella i lo bonic que son aquest moments oi?.
    Les fotografies precioses. I aqui estarem tots esperant la teva tornada i la sensacio que tens tu amb lo del blog a mi en pasa el mateix, pero crec que daquesta manera seguim en contacte.
    Que pasis un bon estiu i jo sempre penso que nomes es viu una vegada i la tenim d'aprofitar.
    Benvingut al club dels 50, pero jo 5 mes jejejeje i fets al mateix mes.
    Una abraçada.

    ResponElimina
  26. Moltes felicitats!!! I si em necessites ja saps on trobar-me... Esperaré la teva tornada!!! Petons

    ResponElimina
  27. Encara que amb retard, moltes felicitats!!!!!
    Un àpat deliciós i molt treballat, eh!!!!
    Petonets

    ResponElimina
  28. Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  29. Oh! Ens deixes? Doncs ara hauré de llegir altres blogs de cuina ;)
    A veure quan celebrem els teus 50 a la feina i ens portes alguna delicatessen d'aquestes!

    ResponElimina
  30. Moltes felicitats Manel! Quina festa tan maca. I les fotos del Cabo de Gata espectaculars (hem d'anar, quan puguem)

    ResponElimina
  31. Arribo tardíssim a felicitar-te, ja ho sé. I espero de cor que el tancament per vacances s'acabi amb la tardor. Moltes felicitats, Manel.

    ResponElimina

Gràcies pel vostre comentari. Qualsevol crítica o suggeriment que em feu procuraré tenir-los en compte