diumenge, 18 de maig del 2008

musclos amb vinagreta de verdures

La Dolorss se'm va avançar fa uns quants dies amb una recepta similar, però no em resisteixo a publicar la meva perquè fa temps que la faig amb un èxit considerable, i és tan senzilla i gustosa que segur que us vindran ganes de provar-la, sobretot ara que ve el bon temps. A més, aquests musclos es poden servir com a tapa, com a entrant, en un bufet...
En aquesta ocasió vaig fer servir musclos de roca, més petits però més gustosos, i com sempre els vaig obrir al vapor. Jo els poso al foc en una olla que tapi bé, amb un raig de vi blanc, i en ben pocs minuts són oberts. Es cola el brou per aprofitar-lo en una altra preparació (jo el vaig tirar a l'arròs) i es treu la valva superior.
Per a la vinagreta, en un bol emulsionem oli d'oliva amb vinagre
al gust de cadascú, però mirant de no posar-n'hi massa perquè mataria el gust del mol·lusc. Piquem amb el ganivet ceba tendra, pebrot verd i pebrot vermell, tot ben petit, i ho posem al bol de la vinagreta. A vegades també hi he posat cogombrets en vinagre picats també petits, o fins i tot cogombre fresc, que li dóna un toc molt refrescant. A qui li agradi el picant, hi pot posar unes gotes de tabasco.
Posem mitja culleradeta de vinagreta a cada musclo i ho deixem reposar una estona abans de servir.

14 comentaris:

  1. Manel, tu publica que nosaltres ens deleitarem amb les teves receptes .
    Aquets muclos, són deliciosos i amb una bona materia prima callen per tot.
    Realment amb poca elaboració aconsegueixes un plat bonissim.
    Una abraçada

    ResponElimina
  2. manel com diu la dolors no t'estiguis de publicar res, així nosaltres anem aprenent.
    salut

    ResponElimina
  3. Ideal per un pica pica, amb una bona combinació de gustos i colors...les closques dels musclos semblen les culleres que ara estan tant de moda.

    ResponElimina
  4. Hola Manel!!...Els musclos em xiflen...em podrien fer mal i tot pq no en pararia de menjar...així que aquesta recepta va directe al top ten de receptes a fer!!!!
    Petunets, Eva.

    ResponElimina
  5. gràcies, noies, no sabeu com us agraeixo els comentaris i com m'animen a intentar superar-me dia a dia. a veure què us sembla la recepta de demà.
    una abraçada a totes!

    ResponElimina
  6. Hola, Manel

    Aquests musclos tenen una pinta impressionant!. A veure què serà aquesta recepta de demà!.

    Fins aviat

    ResponElimina
  7. Això sí que ho sé fer. Jo també li poso quadradets de tomàquet. Salut

    ResponElimina
  8. A mi los mejillones no me gustan demasiado...pero la vinagreta que has hecho me la comía a cucharadas!!!! qué rica!!! Saludos!!!

    ResponElimina
  9. salvia,
    la misma salsa la puedes poner en el interior de unas hojas de endívia o de lechuga romanay te quedará una ensalada muy sabrosa.
    y puede poner trocitos de tomate cortados pequeños, como dice plugim de sal, que quedan muy bien.
    hasta pronto!

    ResponElimina
  10. Such an amazing and helpful post this is. I really really love it.

    ResponElimina
  11. Some really useful stuff on here, keep up posting. Cheers.

    ResponElimina
  12. These are actually impressive ideas in concerning blogging.

    ResponElimina
  13. Much appreciated. All of your blog was amazing.

    ResponElimina
  14. I was seeking this particular info for a long time. Thank you and best of luck.

    ResponElimina

Gràcies pel vostre comentari. Qualsevol crítica o suggeriment que em feu procuraré tenir-los en compte