dimarts, 19 d’agost del 2008

coca fullada de verdures i brots tendres

En el sopar de les últimes tòfones d'estiu, abans del puré amb ou ferrat i tòfona vam menjar entre d'altres coses una coca fullada amb verdura i una amanida de brots tendres amb olivada que va ser molt elogiada.
Temps enrere ja vaig experimentar amb la pasta de full per fer coques salades, entre d'altres, amb aquesta coca fullada de tomàquet i pesto, que també va agradar força. Però és que el mateix dia que havia de fer aquest sopar, o el dia abans, havia vist al magnífic bloc Viandas, de la Rosalisabel, una tarta grega que em va servir d'inspiració per adaptar-la i convertir-la en aquesta coca de verdura i amanida de brots que porto avui aquí.
La preparació és senzilla: descongelem una peça de pasta de full i la posem sobre un paper per anar al forn, doblant una mica les vores i punxant tot el centre de la massa amb una forquilla, i després posant-hi llegums secs per evitar que s'infli del centre quan la coguem al forn escalfat a 200º C durant uns 10 minuts.
La traiem i cobrim el fons amb una capa de formatge tendre (vaig fer servir Cadí de barra) i una capa de rodanxes de carbassó passades per la paella o la planxa. Finalment, cobrim amb rodanxes de tomàquet, salem i posem al forn uns 15 o 20 minuts més, o fins que la pasta de full estigui daurada. Jo encenc només la part inferior del forn i el ventilador, perquè amb el gratinador encès la pasta de full es crema abans i a vegades no queda prou cuita.
En treure la coca del forn, s'hi posa un mesclum d'herbes (en aquest cas, l'amanida era d'aquestes que venen preparades amb brots tendres de mostassa vermella, herbes dels canonges, enciam batàvia verd i agrella roja. I, finalment, per sobre, una mica d'olivada aclarida amb oli d'oliva verge.
Se serveix tèbia i el resultat és francament recomanable.

10 comentaris:

  1. Fantàstic, Manel, com sempre! Fins i tot jo em menjaria (una mica, eh?) les herbes!

    ResponElimina
  2. Quina delícia!! La pasta de full m'encanta i la combinació mai se m'hagués acudit però deu ser boníssima...!!

    Núria

    ResponElimina
  3. Quina meravella de sopar, amb aquesta genial coca i els ous amb trufa !!!

    ResponElimina
  4. enric, les herbes sempre les pots apartar, però t'asseguro que hi lliguem bé, que jo no sóc pas gaire d'amanides, tampoc.

    núria, la veritat és que una base calenta o tèbia amb fulles per sobre, com per exemple una pizza amb ruca, dóna molt de joc. la ruca també hi aniria bé, a aquesta coca.

    xaro, moltes gràcies, ja saps que quan venen amics a sopar sempre intentes fer-ho el millor possible.

    ResponElimina
  5. Mágradat trobar el teu blog per la xarxa.
    Una salutació de un catalá a Malaga.
    Sort!

    ResponElimina
  6. Manel, quina meravella de plat, fa tant de goig la teva coca fullada!!! Un bon entrant per una nit d'estiu, segurament a Castellterçol una mica fresqueta ja, no?

    ResponElimina
  7. suidemio, m'alegra conèixe't, i ja ho saps, aquí és casa teva. records i sort per a tu!

    parella vermella, teniu raó, vam sopar a dins de casa perquè a fora la mestressa ja hi té fred. aquí hi ha pocs dies que puguem sortir a la nit sense un jerseiet.

    ResponElimina
  8. Bravo Manel!!! ja sabia jo que faries una maravella amb la coca.
    No em perdo ni una recepta teva.

    ResponElimina
  9. rosalisabel, m'alegro que t'agradi, perquè ja he dit que em vaig inspirar en la teva coca. si un dia ens ajuntéssim i coordinéssim idees i esforços d'uns quants blocs, déu ni do les coses que podríem fer.
    fins aviat!

    ResponElimina
  10. a veure si ens podem trobar a la proxima kdd,

    ResponElimina

Gràcies pel vostre comentari. Qualsevol crítica o suggeriment que em feu procuraré tenir-los en compte