dijous, 3 de juliol del 2008

coca fullada de tomàquet i pesto

Després del fracàs de la coca de llardons que no vaig poder fer per falta de llardons, encara tenia a la nevera la pasta de full, i en una web francesa vaig trobar una coca dolça que vaig fer ahir i penjaré aviat, però com que me'n sobrava i tenia lloc a la plata del forn, vaig decidir fer una coca salada que vaig veure al mateix lloc.
Tan simple com el que diu el títol: salsa pesto i tomàquet. Jo vaig fer porcions individuals de pasta fullada, però es pot fer en una peça més gran. Només s'ha de punxar amb una forquilla el centre perquè no pugi la pasta, i untar-ho amb la salsa pesto. I a sobre, unes rodanxes de tomàquet (vaig fer servir tomàquet pera perquè així queden totes les rodanxes de mida similar). I al forn ben calent fins que estigui rossa. En treure-la, hi vaig posar una mica de pesto diluït en oli per donar una mica de lluentor als tomàquets, però també hi quedaria bé una fulla d'alfàbrega fresca.
La salsa pesto no costa gaire de fer, només porta alfàbrega, pinyons, all, oli d'oliva i formatge curat ratllat (parmesà, grana padano, etc.). Però en tractar-se d'una salsa senzilla de fer que només depèn de la qualitat dels ingredients, n'hi ha d'industrials que donen molt bon resultat. Si en compreu i és massa espessa, l'alleugeriu amb oli d'oliva. És molt bona per acompanyar la pasta i lliga molt bé amb el tomàquet, per això en aquesta coca combinen estupendament.

10 comentaris:

  1. Doncs, és senzilla, però segur que està boníssima. Salutacions.

    ResponElimina
  2. Ep, Manel! Que xula i bona, a més és molt original fer porcions individuals d'allò que s'espera ha de ser més gros, no?
    Aquesta recepta que has fet és molt similar a la Coca Anne (la tenim penjada) de la Mireia Carbó que les rodanxes de tomàquet, mostassa, formatge cheddar i orenga).
    Salut i alegria!

    ResponElimina
  3. Por favor Manel, esto es una maravilla, la foto lo refleja perfectamente. Dan ganas de dar un mordisco...

    ResponElimina
  4. Una recepta genial, facileta i molt bona! M'encanta el pesto i trobo que amb el tomàquet lliguen a la perfecció :)
    Ja estic esperant la coca que vas fer del blog francès... dolça o salada? Quina intriga... ;)

    ResponElimina
  5. Tot i que no sóc gaire amant de la pasta (tot al contrari de la resta de la família), m'agrada feta amb pesto (molt poca pasta i molt de pesto, val a dir), perquè el pesto m'agrada moltíssim. Un amic meu italià me'n va portar un pot fet, en lloc de pinyons, amb festucs! Quina delícia, també! La combinació que has fet em sembla perfecta, Manel.

    ResponElimina
  6. boníssima recepta, moltes gràcies. t'escric des d'Ecoveritas, la cadena de supermercats ecològics de Barcelona. ens estem posant en contacte amb persones que veiem que estan interessades en els aliments de qualitat, com tu, per a convidar-los a apuntar-se al nostre butlletí, que preparem cada 15 dies sobre novetats en el sector del menjar ecològic.

    si t'interessa, pots apuntar-te en la nostra web: www.ecoveritas.es

    salutacions

    ResponElimina
  7. Després d'uns dies sense poder coonsultar els meus blogs de cuina, trobo que has fet tres receptes sensacionals! Aquesta última molt senzilla i original...molt bona idea!

    ResponElimina
  8. moltes gràcies a tots, i perdoneu que no hagi pogut contestar-vos abans.
    us animo a provar de fer aquesta coca o qualsevol combinació similar, perquè la pasta de full és molt agraïda i sol quedar sempre bé.
    fins aviat!

    ResponElimina
  9. Pasta de full és " hojaldre o brisa"?
    Merciiii i molt bona recepta!!! Soc fanàtica del.pesto

    ResponElimina

Gràcies pel vostre comentari. Qualsevol crítica o suggeriment que em feu procuraré tenir-los en compte