dilluns, 14 de juliol del 2008

filet d'orada amb ruca i olivada

Com m'agrada més fer el peix és simplement fet a la planxa, o millor, en una paella antiadherent ben calenta untada amb una gota d'oli, primer pel cantó de la pell fins que quedi ben cruixent, i després per l'altra costat. Trobo que així és com conserva el seu gust propi, en quedar segellat per fora i tendre per dins, amb tots els seus sucs tancats dins la carn.
Bé, així és com vaig fer aquests filets d'orada, però com sempre, el peix m'agrada que porti alguna salsa d'acompanyament, algun o alguns gustos contrastats que li donin vida i alegria.
En aquest cas, l'acompanyament va ser triple: per sobre hi vaig posar unes fulles de ruca amanides amb olivada, ja sabeu, una salsa feta amb olives negres aixafades i oli, a la qual alguns posen all i herbes, però que a mi m'agrada simplement, com he dit, amb les olives (millor si són de les arrugades o de l'Aragó), una anxova i unes tàperes. Tot aixafat al morter o al túrmix i es guarda
molts dies a la nevera ben tancat en un pot.També hi vaig posar una mica de "passata di pomodoro" de la que vaig fer dies enrere, és a dir, tomàquet sofregit a foc lent almenys una hora o una hora i mitja, en aquest cas amb una mica de ceba, all i orenga, i a l'altra banda una decoració feta amb vinagre balsàmic reduït, que li dóna un contrast dolcenc que amb el peix m'agrada força.
Una barreja de gustos i de colors senzilla de preparar i de bon resultat a la taula.

10 comentaris:

  1. Manel t´ha quedat una orada estupenda i un contrast meravellós. petons.

    ResponElimina
  2. Vaya plato mas sencillo y elegante. Chapeau!!!

    ResponElimina
  3. Ayyy, que bo i bonic t'ha quedat aquest peix. I a sobre saludable. Salutacions.

    canela

    ResponElimina
  4. Manel primer de tot felicitar-te per el teu aniversari, espero que hagi sigut un dia rodó.
    i segon que el peix m'encanta i així doncs crec q encara més.
    felicitats i salut

    ResponElimina
  5. Caram Manel, no només amb les fotos sinó amb la manera que tens d'explicar les receptes, fas vindre una gana de menjar! Segur que devia estar boníssim. Salutacions.

    ResponElimina
  6. Orada amb ruca? No se m’hauria ocorregut mai, però ha d’estar boníssim i a més a més l’olivada i el tomàquet, ummmmmm!!
    I la presentación del plat és d’un profesional , t’ha quedat perfecte
    Una abraçada
    Xaro

    ResponElimina
  7. Ohhhhhhh...Si hagués mirat ahir el teu bloc....aisss....per sopar vaig comprar orada...xo la vaig fer al forn..."casum l'olla"!!

    ResponElimina
  8. Hola Manel!!! Tu lo dejas pero un dia solo ¿ehhh? una receta sencilla y rica y con una presentación preciosa y yo no encuentro la passata de tomate en ninguna tienda..........
    Saludotes!!!

    ResponElimina
  9. eva, ja tindràs ocasió de fer aquesta orada, si t'agrada, i a més segur que al forn et va sortir ben bona.

    Salvia, la passata te la puedes preparar tu misma, sólo hay que poner tomate triturado en un cazo con sal y azúcar (yo antes sofrío un poco de cebolla y ajo) y dejarlo a fuego lento una hora o dos, puedes hacerlo por ejemplo con un bote de kilo de buen tomate y te dura varios días para hacer pizza, como base para un arroz o una salsa para pasta, etc.

    ResponElimina
  10. Very great post. I simply stumbled upon your blog and wanted to say that I have really enjoyed browsing your weblog posts. After all I’ll be subscribing on your feed and I am hoping you write again very soon!

    ResponElimina

Gràcies pel vostre comentari. Qualsevol crítica o suggeriment que em feu procuraré tenir-los en compte