dilluns, 7 de juliol del 2008

favetes amb llagostins, melmelada de tomàquet, menta i balsàmic

Primeres seqüeles del taller amb el David Lienas. No és pas un plat que ell ens ensenyés, però està fet amb unes favetes congelades que ens van regalar després de la classe i amb una melmelada de tomàquet que ens va ensenyar a fer i que em va cridar molt l'atenció. No n'havia fet mai, de melmelada de tomàquet, i trobo que ofereix moltes possibilitats.

Vaig fer la melmelada de la manera ràpida que ens va ensenyar el David Lienas, posant en un cassó una llauna de tomàquet natural tallat a trossos, amb la mateixa quantitat de sucre i vainilla, en el meu cas, vainilla en tronc, però també se'n troba presentada en diversos formats. Vaig deixar el tomàquet i el sucre a foc moderat durant tres quarts d'hora i vaig triturar el resultat, que quan es va refredar va quedar com una melmelada perfecta.
També es pot fer escaldant tomàquets frescos, llevant-los la pell i tot l'interior, i posant a coure la resta amb el mateix mètode. El resultat segurament és més bo, però cal anar més amb compte que no s'enganxi ni es cremi la melmelada perquè té molt menys líquid en estar els tomàquets totalment buits.
Aquesta melmelada es pot guardar en pots esterilitzats i es pot utilitzar per a diferents preparacions simplement afegint-hi alguna herba aromàtica o sobre un formatge, per exemple. Jo vaig provar-ho amb una llesca de pa, un tall de formatge brie i la melmelada, 15 segons de microones i va quedar un "montadito" ben bo.

Però tornem a l'amanida de favetes. Ja he dit que eren congelades, per tant amb tres minuts de cocció en aigua amb sal en vaig tenir prou perquè estessin al punt (de fet es podien menjar tot just descongelades). Les vaig deixar refredar i les vaig amanir amb una mica d'oli, menta picada, la melmelada i unes gotes de reducció de vinagre balsàmica, i per acompanyar, llagostins cuits pelats.

15 comentaris:

  1. Alça noi, estic amb la boca oberta.... quin plat!!!!!
    Felicitats

    ResponElimina
  2. Enhorabuena. Espectacular.
    Un abrazo

    ResponElimina
  3. Mmmmm...quina pinta i que refrescant!!!! gràcies pel teu comentari...la veritat és que ja tenia ganes de posar alguna recepta al blog...pèrò m'ha estat impossible...a veure si trigo menys per la pròxima!!

    PD: per cert...el proper 24 de juliol m'ha tocat assistir al taller de cuina del Bonpreu...veig que està bé, no?

    Un petó

    ResponElimina
  4. Magnífica presentació de les favetes congelades! Estaven bones???
    Jo vaig fer un invent amb les verdures, acompanyant-les amb arròs integral, però la veritat és que no hi ha res com els productes frescos...
    Avui he hagut de llençar les favetes i els espàrrecs, perquè m'ha fet por que s'haguéssin fet malbé. Després del discurset sobre els bacteris, veig bitxos mínúsculs per tot arreu!
    Una abraçada.

    Anna (de la Taula d'en Bernat)

    ResponElimina
  5. No puc més que afegir-me als comentaris anteriors. Una passada de presentació i de ganes de fer-ne una mossegada! B)

    ResponElimina
  6. quina amanida mes bona no?
    et van sortir bé les faves congelades? de quina marca eren?

    ResponElimina
  7. dolorss, ets molt amable, és un plat entre prova i aprofitament de coses, que a vegades són els millors.

    su, también eres muy amable, ya ves que sigo con las habas, ahora congeladas. debes pensar que ya me hago pesado.

    martunis, aquesta va ser la meva primera experiència amb en david lienas, però em va semblar un bon cuiner de qui es pot aprofitar tot el que t'ensenya i et recomana.

    anna, jo vaig acabar llençant les verdures, i els espàrrecs no mataven gaire, però les favetes sí que es podien aprofitar, especialment ara que les de l'hort del meu pare ja s'han acabat!

    francesc, prova a fer-ho, que quan t'hi poses et surten coses ben bones, i aquesta no és pas difícil.

    gina, les faves eren findus i sí, eren força bones, especialment ara que les fresques ja s'han acabat.

    ResponElimina
  8. Un plat lleuger, tradicional, i amb una pinta deliciosa!

    Ideal per aquest estiu!

    ResponElimina
  9. Manel, vas que te les peles... volem dir ets una màquina humana creadora de receptes delicioses!!! Enhorabona per les teves creacions, sempre tant suggerents!

    ResponElimina
  10. Hola Manel,

    He estat 4 dies fora de casa i tu has posat 4 receptes noves i menys la del bacallà (no puc amb ell) les vull fer totes!!!

    Jo també vaig trobar curiosa la melmelada de tomàquet i volia fer-la demà.
    Amb els congelats em va passar com l'Aleix, com que estaven ja mig desfets em va fer por tornar-los a congelar i els vaig llençar.
    Un petò
    Xaro

    ResponElimina
  11. Manel,
    Té una pinta deliciosa! La melmelada de tomàquet segur que la faig, per acompanyar formatges és perfecta.

    Jo amb els espàrrecs vaig fer un remenat d'espàrrecs i gambetes que no estava malament... però em quedo amb els espàrrecs frescos.

    Una abraçada.

    Gemma

    ResponElimina
  12. gràcies, sara tastaolletes, sí que ve de gust a l'estiu menjar amanides fredes de llegums.

    parella vermella, vosaltres sí que sou dues màquines de fer contenta la gent amb els vostres amables comentaris i la vostra simpatia.

    xaro, lamento que no t'agradi el bacallà, però per sort tenim a l'abast tants productes que si algun no ens agrada no passa pas res, i qualsevol recepta es pot reconvertir canviant una o dues coses.

    gemma, jo també em quedo amb els espàrrecs frescos, tampoc no em van agradar gaire els congelats, però les favetes sí.
    i la melmelada ja l'he provat amb dos formatges diferents i queda boníssim, fins i tot amb mató o formatge fresc es podria provar.

    ResponElimina
  13. Manel,

    Ahir no vaig tenir temps de mirar blocs i avui que els dono una repassada, arribo al teu i déun'hi do com has produït!.

    Veus, jo amb els productes que ens van regalar, vaig ser més pràctica: els espàrrecs a la planxa per sopar el mateix divendres i les favetes per fer una truia. No estaven malament. Ara, les verdures, no van resistir l'escalfor del metro i els vaig donar el mateix final que tu.

    Fins aviat

    ResponElimina
  14. glòria, vosaltres també heu produït força, però en una matèria diferent. espero la segona part de la crònica del viatge.

    ResponElimina
  15. He arrivat al teu blog des d'un altre i m'ha semblat força bo, sobre aquesta recepta voldria preguntar-te si la llauna de tomàquet la poses tota sencera, és a dir amb el suc o l'escòrres. Pilar

    ResponElimina

Gràcies pel vostre comentari. Qualsevol crítica o suggeriment que em feu procuraré tenir-los en compte