diumenge, 6 de juliol del 2008

coca de poma amb nutella

Aquest va ser l'ús principal de la pasta fullada que havia comprat per fer coca de llardons, a la qual vaig trobar utilitat gràcies a una web francesa que vaig descobrir fa poc i on es poden trobar propostes delicioses, majoritàriament dolces, Amuses bouche.
De fet, la recepta original és fa amb pera en almívar i avellanes, que jo vaig canviar per pomes i ametlles crues. I, ben mirat, és com la típica coca de poma amb crema, amb un gust ben diferent. Però anem a passos.
Cal tallar la pasta fullada en rectangles individuals, però també es podria fer en una sola peça gran per servir a taula i tallar-la allà. Només cal punxar amb una forquilla tota la pasta que anirà coberta, i tapar-la amb crema de xocolata amb avellanes, les populars Nutella o Nocilla. A sobre s'hi posa mitja poma tallada a làmines fines i, si es vol, una mica de sucre (jo no n'hi vaig posar). Algunes coques les vaig deixar així, i en altres hi vaig posar ametlla crua en làmines, que hi van quedar molt bé.
Lògicament, es podria fer el mateix amb altres fruites que combinen molt bé amb la xocolata, com les maduixes o el plàtan.
Unes postres o un berenar senzill i francament recomanable.

8 comentaris:

  1. Jo també visito aquest blog francès i és increïble les coses que s'hi poden veure
    Moltes felicitats
    Ester

    ResponElimina
  2. apaa Manel quina coca, mmm
    ultimament no em conecto gaire estona pero cada dia miro les teves receptes i he de dir que et d'aquelles persones que et superes dia a dia, m'encanta tot el que fas i m'agrada les innovacions. jo ara poc cuino la veritat, pq entre l'embaràs i la calor no tinc gaires ganes pero vaig fen cosetes petites que vaig penjant a poc a poc. bé no m'enrotllo més.
    felicitats i salut

    ResponElimina
  3. ester, no recordo d'on vaig treure l'adreça, igual és que la tens tu a la teva pàgina, però realment se'n poden treure moltes idees.

    gina, ja ho he vist que has estat aturada per la lumbàlgia i amb el doble embaràs i tot no deu ser gaire còmode estar-te asseguda davant l'ordinador, per això em fa més il·lusió el teu comentari i les teves visites.
    espero que aquestes últimes coques, que són ràpides de fer, i les cosetes que aniré penjant et puguin ser d'utilitat en el teu estat.
    mentrestat, salut sobretot per a tu i els bessons!

    ResponElimina
  4. Apa, Manel com us cuideu per Castellterçol... Renoi, aquestes coquetes són fantàstiques. Gràcies per enllaçar amb aquesta pàgina tan al·lucinant, no la coneixiem.
    Petons i que les acabeu de disfrutiar (si en queden...).

    ResponElimina
  5. Quina casualitat. Acabe de penjar el meu post d'avui i què diries que és? Doncs sí, un pastís de poma! Per cert, el teu fa molt bona cara...i amb Nutella. MMM!

    ResponElimina
  6. Acabe de visitar aquesta pàgina francesa i és una passada. Gràcies per la informació. Salutacions.

    ResponElimina
  7. Trobo que vas saber aprofitar molt bé la pasta de full de la coca de llardons... gairebé deuen ser més bones aquestes coques de poma que les de llardons ;)
    Les trobo fàcils, me l'apunto a la carpeta de receptes per fer amb les meves nebodes!

    ResponElimina
  8. parella, procurem cuidar-nos, però no us penseu, que aquí la roba també minva.

    francesc, ja vaig veure el teu pastís de poma i em va semblar fantàstic. n'has de publicar més!

    gemma, porto uns dies que no paro amb la pasta de full, ahir vam fer el típic pastís amb crema i fruites. aquestes amb nutella als nens els van encantar.

    ResponElimina

Gràcies pel vostre comentari. Qualsevol crítica o suggeriment que em feu procuraré tenir-los en compte