dissabte, 5 de juliol del 2008

david lienas, torrent d'idees i bons consells

Fins ahir, el David Lienas només era per a mi un nom a la revista Descobrir cuina, un nom que firma bones receptes, però res més. Però, lògicament, té cara, i sobretot té ofici, i en una classe d'una hora i mitja és capaç d'ensenyar a fer tres plats i de donar idees per fer-ne trenta més.
Ho vaig descobrir ahir en un taller a l'Espai del consum de Bonpreu, on vaig tenir l'ocasió de retrobar alguns dels blocaires catalans que vaig conèixer fa quinze dies en una classe de la Mireia Carbó, i el plaer de saludar per primer cop altres "coneguts" de la blogosfera catalana que encara no tenien cara per a mi.
La classe se centrava aquest cop, i em sembla que cap dels assistents ho sabíem, en l'ús de diversos preparats d'una casa de congelats que presenta combinacions de verdures soles o amb gambes, pollastre i altres ingredients.
Podia haver estat, doncs, un "rotllo", però el cert és que en Lienas va preparar amb aquests paquets de precuinats tres plats prou dignes i, sobretot, ens va abocar una pluja d'idees per preparar coses durant dies i dies.

Va fer una coca de primavera amb una base de massa brisa, un paquet de pollastre i tomàquets, formatge brie, poma i anxoves, un plat senzill però saborós durant la preparació del qual ens va explicar com s'elabora la pasta brisa, com es fa una confitura de tomàquet que també hi va posar, com s'esterilitzen els pots per guardar-la, com es distingeix el formatge brie fet amb llet crua de l'elaborat amb llet pasteuritzada, o com preparar una "quiche lorraine".
També va fer un cistell cruixent de gambes amb espàrrecs bladers i gomasi, i això va ser excusa per aprendre a treballar la pasta filo, a clarificar la mantega o a preparar el gomasi (a base de sèsam torrat i sal).
Una truita d'hortalisses amb bolets, bacó i formatge de cabra es va convertir en una lliçó teòrica sobre com elaborar truites, a la paella o al forn, crues o més fetes, per presentar senceres o en forma de petits canapès.
Quan algú va justet d'un tema té dificultats per expressar-se, però quan el domina, els conceptes, les idees, els suggeriments brollen sense parar perquè estan plenament assimilats. Això és el que passa amb en Lienas, que és un cuiner de raça que tant et pot explicar com ho fan als restaurants per rossejar deu quilos de fideus com la manera de fer una truita de patates per una colla d'amics.
En fi, que espero que aviat aquest bloc veurà plasmades algunes de les idees que ara només són un apunt en un full de receptes del Bonpreu.
La classe m'ha servit també per conèixer nous blocaires, com l'Anna i l'Aleix, de La taula d'en Bernat, el Jordi i el Rubén, de A la cuina, o les germanes Xaro i Laia, de Cuinetes, i lectores de tots aquests blocs, com la Susanna i la Maria. A tots ells els dic, com als altres amics més antics, que estic encantat d'haver-los conegut. I fins ben aviat!

14 comentaris:

  1. Veig que no pareu amb això de les classes de cuina. Ja tinc ganes que poses les receptes que has aprés al teu bloc. Salutacions

    ResponElimina
  2. Manel, quina sort heur tingut de poguer anar a aquesta classe de cuina. M'en alegro molt, i espero poguer apuntar-me a la seguent.

    ResponElimina
  3. Manel, un altre cop no ens vam poder saludar, espero que el proper en tinguem l'ocasió
    Bona crònica
    Ester

    ResponElimina
  4. Tens raó, el David és una mina d'idees! Encantada d'haver-te conegut :-)

    ResponElimina
  5. francesc, em sembla que dilluns penjaré un invent basat en les ensenyances del david lienas que he fet avui.

    núria, t'espero a la pròxima classe, però serà després de l'estiu, per tant de moment ens haurem de seguir llegint.
    fins aviat!

    ester, sí que ho lamento, però com que no tens foto al bloc, no et vaig veure, i amb tanta gent no vaig pas tenir temps de parlar amb tothom.
    de tota manera, tenia ganes de dir-te que m'encanta el teu bloc i que té un nom magnífic que jo li hagués posat al meu si no fos que el senyor blogger em va dir que ja estava pres.
    en fi, a la propera sí que ens hem de presentar.

    ResponElimina
  6. gemma, el teu bloc m'agrada molt, i em va cridar l'atenció la darrera recepta que hi vas penjar perquè jo en faig una d'igual... però porta data del 30 de març.
    suposo que per raons de feina tens el bloc inactiu, espero que l'arribada de les vacances i aquestes trobades t'inspirin per tornar-lo a engegar.
    sort i fins ben aviat!

    ResponElimina
  7. Em va saber molt de greu no haver pogut assistir a aquesta classe, i més encara perquè la culpa no va ser meva, sinó de la feina, millor dit: de l'horari que tinc (a quarts de set de la tarda era massa d'hora per a mi), però espero que, passades les vacances, s'organitzaran més classes que em podré combinar amb l'horari

    De tota manera, amb les vostres cròniques em faig l'efecte d'haver-hi assistit.

    Gràcies, Manel.

    P.S. Ah! M'oblidava: Aquest vespre he fet la coca fullada amb pesto (amb un pesto fet amb festucs en lloc de pinyons i que em va portar un gran amic italià la darrera vegada que va venir), i de ben segur que la faré més d'una vegada.

    ResponElimina
  8. Manel,

    Ens va agradar molt poder compartir una altra tarda amb tu i la resta de blocaires.

    Si no vas prendre nota de tots els suggeriments del David, potser els tinc jo, perquè no vaig parar d'escriure, ja, ja !

    Fins aviat

    ResponElimina
  9. Quina rapidesa! Sempre ets el primer a penjar la crònica ;)

    La classe amb el David és tan interessant i dóna tanta informació que surto amb una sensació d'estrés... ;)
    La idea de la gravadora acabarà quallant, no m'estranyaria que el proper cop ja en porti algú...
    I si no, sempre tindrem els apunts de la Glòria :)

    Llàstima de no tenir més temps per parlar, es fa tan curta l'estona de xerrera post-classe :(

    ResponElimina
  10. enric, a nosaltrs també ens va saber greu que no hi fossis, però potser ens veurem aviat en la trobada de blocaires.
    celebro que t'agradés la coca fullada, és gratificant veure que altres fan les coses que has fet tu.

    glòria, ja he vist les fotos dels teus apunts, són molt millors que els meus, que sempre han estat molt caòtics i em lletre de metge. ja t'ho diré si tinc algun dubte.

    gemma, ja li he dit a la glòria que confio en els seus apunts. i sobre això d'estar més estona junts i poder parlar més tranquilament, hi ha la trobada de blocaires. esperem amb impaciència la teva proposta.

    ResponElimina
  11. Feu unes cròniques molt bones, fins avui no m'havia pogut conectar i reconec que les feu molt bé.
    Parlen de portar una grabadora i no estaria malament, perquè amb tot el que deia i parlant tant ràpid no era capaç de pendre notes de tot.
    Fins la propera
    Eva

    ResponElimina
  12. gràcies, eva, de fet és igual si es pot prendre nota de tot, és més important entendre-ho i veure com fa les coses, perquè així es graven al cap i un dia o altre les coses surten un altre cop.

    ResponElimina
  13. Hola Manel, soc la que va ser la teva veina, la Maria.
    Com veus, us llegeixo però a vegades m'encanto i escric tard.
    Em va decebre una mica les receptes que ens van fer però reconec que, quan no es te temps i amb els mitjans que hi ha avui en dia, com els congelats, si s'aprofiten es pot sortir del pas amb la cara ben alta,com amb les receptes que ens van ensenyar.
    I no diem amb totes les explicacions amb les que farceix les classes. Totes per aprofitar.
    Una abraçada i fins un altre dia.

    ResponElimina
  14. maria, ja sé qui ets, ja, fins i tot conec la teva bicicleta gràcies a la parella vermella.
    estic d'acord que va ser una llàstima que les receptes les preparés amb productes congelats, però a mi em van agradar els conceptes, els trucs i els consells que ens va donar, i després vaig veure que tu també vas consultar unes quantes coses a en lienas.
    en fi, que espero que ens seguirem veient en semblants o millors ocasions.
    fins aviat!

    ResponElimina

Gràcies pel vostre comentari. Qualsevol crítica o suggeriment que em feu procuraré tenir-los en compte