dimecres, 2 de juliol del 2008

amanida de brots amb bacallà, tomàquet i olivada

Com a tos els blocs, arriba l'època de publicar les amanides que fem a cada casa, sempre un xic diferents per no repetir els àpats, i de les que he fet darrerament, aquesta és una de les que millor han quedat de gust.
No és pas complicada: la base és un "mesclum" de brots tendres que vaig comprar ja nets i triats, i que en aquest cas portava herba dels canonges, batàvia verda, bleda roja i mostassa vermella.
Per combinar, vaig triar bacallà fumat conservat en oli, que també vaig comprar preparat tot i que es pot fer a casa seguin la tècnica del salmó fumat sense fum i deixant-lo un dia o dos cobert d'oli, que després farem servir per amanir els brots. Hi posarem poca sal perquè el bacallà ja és fortet.
Finalment, per sobre hi vaig posar olivada i tomàquet, però en lloc de posar-lo cru, el vaig posar sofregit i li va donar un gust diferent a l'amanida que ens va agradar.

8 comentaris:

  1. Els brots amb el bacallà han d'estar bonissim.
    Com tu dius, ara toca a les amanides ser les protagonistes dels blocs.

    ResponElimina
  2. No havia sentit mai parlar de la "batàvia" ni de "bleda roja". Per la pinta que fa, ha de ser molt refrescant i saborosa.

    ResponElimina
  3. dolorss, ja veus, ens anem "deixant" els ingredients.

    francesc, ara està de moda posar tota mena de coses a lesamanides, però de fer algunes s'havien utilitzat tota la vida.
    mira't aquesta dreça, que hi ha coses curioses
    http://www.pamieshorticoles.com/Herbes-amanides_2.html

    ResponElimina
  4. Ai mareeeee.... les amanides que porten bacallà em perden!!!! Aquesta que has fet ha de ser boníssima!!!!!

    ResponElimina
  5. M'acabe de mirar l'adreça que m'has indicat i és ben original. Gràcies. ;)

    ResponElimina
  6. myriam, t'alabo el gust, formen una bona combinació.

    ResponElimina
  7. M'encanta aquesta amanida...me l'apunto!
    Petunets,
    Eva.

    ResponElimina
  8. Ai, Manel!: És que jo, quan sento la paraula "bacallà" ja se'm fa la boca aigua. Avui, per sopar, n'he menjat de bullit i ben fresquet amb tomàquet. Magnífica combinació la teva!

    ResponElimina

Gràcies pel vostre comentari. Qualsevol crítica o suggeriment que em feu procuraré tenir-los en compte