diumenge, 11 de desembre del 2011

idees per al dinar de nadal i cap d'any - amanides i cremes




De cara a la preparació dels àpats de les festes nadalenques que s'apropen, en el darrer post, us vaig presentar disset idees per a entrants, molts dels quals, és clar, es poden convertir en un primer plat. Avui us porto uns quants primers per als qui no vulguin fer un menú llarg i prefereixin un primer plat complert abans que uns entrants, o per a qui, després d'un pica-pica o un aperitiu, vol preparar una sopa o una amanida, per exemple, abans de passar al plat principal.
Aquestes són algunes propostes de sopes i cremes, en el primer grup, i d'amanides, en el segon, que m'ha semblat interessant recuperar aquí.


La relació dels plats, començant per la primera foto, d'esquerra a dreta i de dalt a baix, és la següent (podeu accedir a la recepta clicant sobre el nom):

- amanida de pinya amb ruca i parmesà, fruita vermella i una vingreta especial
- salmó marinat amb canonges i formatge batut amb aner
- amanida d'espinacs, pera, nous i formatge blau amb vinagreta de mel i mostassa
- tàrtar sense bistec
- amanida de brots amb sardines, formatge i vinagreta de cireres
- crema de marisc amb la seva carn en un farcellet
- crema de llenties especiada amb bacallà cru i oli de pebre vermell (a Itàlia menjar llenties per Cap d'Any diuen que porta sort)
- sopa de fredolics
- puré cremós de naps amb cansalada al buit, botifarra negra i oli de tòfona

9 comentaris:

  1. Una selecció impressionant, Manel! Prenc nota perquè aquest any em toquen els aperitius de la nit del 24 i de la nit de cap d'any. I per cap d'any, a casa sempre surten les llenties, potser aquest any sortiran vestides de gala. Jeje!

    Petonets!
    Anna

    ResponElimina
  2. Quina gran ajuda!!! com ja saps idees per el dia de Reis jeje.

    Petons!!!

    ResponElimina
  3. Manel una seleccion magnifica esto va de perlas para estos dias

    ResponElimina
  4. Manel, que ideas!!! Son fantásticas no se con cual quedarme para hacer.
    Un saludo.

    ResponElimina
  5. Manel ets un sol, les apunto totes !!!

    petonets i bona setmana

    ResponElimina
  6. Que bona idea els reculls Manel, per idees que no faltin!! I el 95% m'encanten!! :DDD

    ResponElimina
  7. Aquest any no em toca fer cap dinar, marxem a Sicília després de Nadal i tornem després de Reis, així que em lliuro de tants dinars, je je je... i per Nadal vaig convidada a casa els pares, quina sort! :)
    De totes maneres, aquestes idees m'aniran igual de bé, qui diu que només ens hem de lluir per Nadal? ;)

    ResponElimina
  8. Gràcies per totes aquestes idees, segur que els vostres convidats s'enamoren de vosaltres ;)

    ResponElimina

Gràcies pel vostre comentari. Qualsevol crítica o suggeriment que em feu procuraré tenir-los en compte