dilluns, 27 d’abril del 2009

pastís de pasta brisa amb mousse de xocolata i fruites vermelles


Des de la mona que no havíem fet cap pastís amb la Lara, i com que tenia un paquet de pasta brisa que havia d'utilitzar abans que no es caduqués, dissabte li vaig proposar fer un pastís amb aquesta base. La volia farcir de xocolata, i em vaig recordar de la mousse d'en David Lienas; per contrastar, vaig recórrer a una salsa de fruites del bosc i a unes maduixes, que lliguen molt bé amb la xocolata. Va resultar un pastís molt apte per preparar amb nens i a tots ens va agradar molt.
Per a la base, es posa la pasta brisa en un motlle baix, amb el mateix paper que porta, que evitarà que s'enganxi, es punxa el fons, s'omple amb cigrons perquè no pugi i es cou al forn durant 20 o 25 minuts a uns 180º C.
La mousse, que trobareu aquí, és fàcil de fer, surt molt bona i és més lleugera, perquè es fa amb xocolata, sucre, ous i oli d'oliva suau en lloc de nata o mantega, de manera que no queda tan greixós i igual o encara més bo.
Quan la base va ser cuita i una mica freda, vam posar al fons una capa de la salsa de fruites del bosc (gerds, mores i nabius) i la mousse a sobre. Per guarnir, la Lara va fer uns dibuixos amb maduixes tallades per la meitat i a quarts.
A l'hora de servir, vam empolsar per sobre sucre glas, que va deixar una fina capa nevada sobre la xocolata i les maduixes, gebrades.


20 comentaris:

  1. Bon idea de presentació de la mouse del Lienas!!! MMMmm...

    ResponElimina
  2. Està claríssim, que tu i la Lara formeu el Generó'sTeam!!! sou un tàndem increïble! Molts petons Manel i Lara.

    ResponElimina
  3. Felicitats als pastissers!! ;) Una combinació genial!! Oh, aquesta mousse, l'hauré de provar, perquè té una pintaaaa!!
    Petons!

    ResponElimina
  4. M´agrada molt la xocolata i amb les maduixes queda perfecta....
    Mol bé manel i companyia.

    ResponElimina
  5. Fantástic,Manel, i digali a la Lara
    de part meva, que es una cuinera de primera. molts petons.

    ResponElimina
  6. Manel, llegint el teu blog s'associa a la Lara amb el dolç... no serà que quan et ve de gust una miqueta de dolç li dius vine Lara que farem.... jejej
    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  7. Veig que estàs fent moltes coses dolses, aixi m'agrada .. sort en tens de la Lara

    ResponElimina
  8. Manel,
    Un pastís com aquest mai deixa de sentar bé. A més és veu esponjós i suau com a mi m'agraden.
    Una abraçada i fins aviat

    ResponElimina
  9. Quina bona combinació...de ben segur que estava boníssim!! La Lara apunta maneres, eh?
    Petunets,
    Eva.

    ResponElimina
  10. Devia ser boníssim. Ja saps com m'agrada el xocolate. ;D

    ResponElimina
  11. Quin pastís més suculent que vau fer amb la Lara... la mousse del David Lienas és fantàstica, i combinada amb la salsa de fruites vermelles, trobo que lliga molt bé, una elecció molt encertada!
    Ja veig que la Lara està feta una pastissera de dalt a baix!

    ResponElimina
  12. Quin pastís més bo i bonic. I aixó de fer la mousse sense mantega em sembla fantàstic... Ho provaré

    ResponElimina
  13. en relació al teu comentari ...

    Si, si , amb tota la broma que vulguis però això de que si no surts a la tele no ets ningú, en alguns casos, començo a pensar que és una mica veritat.
    Alguns companys que quan em senten parlar, des de fa molt temps, meravelles de la informàtica i, més últimament, dels blocs, de les webquest i tot això ... pensen que és una dèria meva que no acaben d'entendre, ara comencen a mostrar una mica d'interés. Ja és un pas!
    I això, si tens en compte que treballo en una escola i que lo de la comunicació en els blocs i "l'alfabetització" informàtica hauría de formar part de la nostra vida quotidiana,... qualsevol anècdota com això del Dr. Soler, ajuda.
    Res ..., ja ho veus, com tot d'una m'he trobat en una situació que no pensava pas. Jo sóc tímida de mena, però és clar, amb 50 anys, ja he adquirits certs recursos. Estic molt habituada a seguir converses amb nens i a intentar explicar-me de forma entenedora també amb el llenguatge no verbal. I els de la productora que van fer el reportatge en saben molt de resaltar el missatge.
    Quan tu escrius en el teu blog també es nota molt que domines molt l'expressió escrita ... i si no t'escric més comentaris és perquè
    m'entretinc a llegir les teves entrades i quan veig que ja hi tens tants comentaris ... ja t'han dit el que jo anava a dir ! Però sàpigues que sóc fidel lectora i segueixo els teus consells i a través teu he conegut molts blocs molt interessants.
    El de la Gemma de la cuina de casa va sortir en l'"Espai internet" del telenotícies de diumenge fa ja molt de temps.
    Moltes gràcies pels teus ànims.
    Un petó !

    ResponElimina
  14. Massa postrero no ets,no... però quan fas alguna cosa, com aquesta, doncs ben bona és. Es nota que ets xocolatero..

    ResponElimina
  15. Manel, jo que tinc una filla molt xocoaddicta m'apunto aquest pastís perquè té molt bona pinta i segur que ens agrada a tots, però a la Núria li encantarà!!!
    Felicitats per l'ajudant que tens, una bona pastissera!

    ResponElimina
  16. Manel!! A veure si actualitzes que sinó ens passarem a altres blogs més prolífics.

    ResponElimina
  17. Fantàstica aquesta tarta, la combinació i l'elecció es perfecta. Aquesta mousse d'en David, es total !!!

    Núria

    ResponElimina
  18. Qué delicia mas pecaminosa..... Besos!!!

    ResponElimina
  19. Caram això s`ha de probar avui mateix!!Sembla sencilla i té una pinta.

    ResponElimina
  20. I al cap de 3 anys la recepta ha arribat al meu ordinador, o jo m'he trobat amb ella per la xarxa i ha estat un postre ben exquisit d'avui diumenge i molt ben acceptat per tota la família! Moltes gràcies! És un postre espectacular, la mousse superior! I jo li he posat melmelada de pera feta a casa (pera amb sucre només), però gairebé no es notava, hauré de ser més generosa la propera vegada ;)

    ResponElimina

Gràcies pel vostre comentari. Qualsevol crítica o suggeriment que em feu procuraré tenir-los en compte