dimecres, 1 de desembre del 2010

wok & roll (10)

fideus d'allà amb bolets d'aquí


Una altra secció que tenia una mica abandonada, la de la cuina al wok, i això que no he deixat pas d'utilitzar-lo, al contrari: cada vegada m'agrada més perquè sembla que el sol fet de fer-lo servir abona una certa cuina de fusió cada cop més present, crec, a les nostres cuines; i més que ho estarà.
De fusió és aquest plat d'avui, primer de l'àpat de diumenge, que vaig preparar precisament amb la idea de 'fusionar'. Dissabte vaig baixar a Barcelona per a una reunió i, en acabar, vaig aprofitar que em venia de pas per entrar en un supermercat oriental i proveir-me de coses que no trobo al meu poble ni als súpers que visito habitualment. 
A banda del puré de sèsam que em va faltar per fer el babaganuix, i l'oli de sèsam que també m'hauria servit per fer aquella recepta, vaig comprar uns fideus d'aquells que normalment anomenem 'xinesos', però que trobem a la majoria de països asiàtics. En aquest cas, si he de fer cas de l'etiqueta traduïda (l'original sóc incapaç de desxifrar-la), es tracta de fideus indonesis, però la veritat és que els vaig trobar igual que els que porten altres indicacions geogràfiques.
Són fideus que es couen en molt pocs minuts en aigua bullint i s'acaben de fer al wok amb els ingredients que hi vulguem posar. En aquest cas, volia fer aquests fideus vinguts de tan lluny amb productes de casa, collits al bosc que tinc a pocs minuts: rossinyols, trompetes de la mort i camagrocs.
Els rossinyols eren congelats, de can Coll, que surten molt bé, i els camagrocs i les trompetes eren assecats a casa pel meu pare, trets de dia al sol i guardats a la nit lluny de la humitat: sempre ha fet els millors bolets secs que he provat.
Una estona abans de posar-se a cuinar, es descongelen uns bolets i es posen a rehidratar amb aigua calenta els altres (per separat), s'escorren i se salten al wok amb oli i ceba tallada a la juliana i un bitxo petit. Perquè no quedessin secs, hi vaig anar afegint una mica de l'aigua de rehidratar els bolets, i quan van ser cuits, hi vaig tirar els fideus, sempre amb el foc fort, un parell de voltes i un bon raig de salsa de soja.
Traieu el bitxo abans de servir, i sobretot vigileu amb la soja; la que vaig fer servir també era comprada dissabte, diferent de la que uso normalment, i com que havia salat l'aigua de bullir els fideus i els bolets, em va quedar el plat una mica massa fort.  Això sí, amb una aroma de la terra que no calia cridar a taula.
Avui n'he tornat a fer per a l'Aleix, amb menys sal, és clar, i ja em dema quan en faré més.

11 comentaris:

  1. Quina gràcia el nom que els hi has donat, ho diu tot. El meu pobre Wok meu el tinc una mica abandonat.. Amb el plat aquest que ens presentes, el recuperaré ben aviat! Gràcies

    ResponElimina
  2. Una de les pegues de no viure a Barcelona és que les botigues especialitzades no les tens a prop... Jo també haig d'aprofitar quan vaig a Barcelona per firar-me de tots aquests productes.
    M'encanta la recepta i el títol, tot sol ja explica de què va el plat :)
    Aquests fideus són molt del meu gust ;)

    ResponElimina
  3. Un plat ràpid i directe. Estic barrinant una mica sobre aquest tipus de cuina que en realitat és la que més m'interessa per a casa. Al restaurant ja és una altra cosa i els dies de festa també.

    Però per a casa receptes com aquesta són de matrícula!!

    ResponElimina
  4. Doncs amb aquesta recepta si que m'hi atraviria, encara que no sóc gaire amiga de les cuines llunyanes. De totes maneres tot és posar-s'hi i provar-ho. Jo no tinc wok i sempre m'he preguntat si val la pena, però amb aquest plat veig que potser si aniria bé tenir aquest estri.
    Una abraçada

    ResponElimina
  5. Amb aquest ingredients i la teva descripció, nomes ens falta tastar-los, deurien d’estar boníssims, el nom del plat es de 10
    Una abraçada

    ResponElimina
  6. M'encanta aquesta recepta, hauré de treura la pols al Wok... el faig servir molt poc, massa poc!
    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  7. M'agrada el títol!!1però més el plat!,ara si que hi faria feina en aquest plat!!!

    ResponElimina
  8. Bona receta, yo a mi Wok lo tengo enseñado a salir de su escondite un par de veces minimo al mes y con los fideos,verduretas, gambetas y bolets marinaje perfecto
    Una abraçada
    miquel

    ResponElimina
  9. Manel,
    No m'estranya gens que l'Aleix demani quan en tornaràs a fer, jo també ho demanaria. Una combinació de sabors fantàstica.
    Una abraçada

    ResponElimina
  10. Quina sort , sortir i poder anar a botigues especialitzades, per aquí poques i deun´hi do que cares.
    M´agraden els teus fideus , però al meu Aleix encara li agraden molt mes i no para de reclamar el seu dia oriental en diu , amb aquests bolets ténen una pinta boníssima, per cert el plat m´encanta i la foto moltíssim.
    un petó

    ResponElimina
  11. Ostres, Manel, com t'ho muntes! Jo de gran vull ser com tu! Jajajajajja. Una pregunta... com uses el wok? Tens un fogó per a wok? És que aquí a Espanya m'és difícil d'aconseguir fogons per a wok, i al·lucino quan veig gent cuinant amb wok! Ja m'explicaràs el secret! Fins i tot ho he buscat per internet i res... Al final, si mai faig wok, ho faig com a la Xina, un bidonet de ferro, molt de foc, i apa, a fer wok! Però mai a dins de casa, clar!

    Ara no recordo el nom, però hi ha una salsa de soja japonesa que no porta ni sal ni sucre... Quan recordi el nom te la dic!

    ResponElimina

Gràcies pel vostre comentari. Qualsevol crítica o suggeriment que em feu procuraré tenir-los en compte