dimecres, 22 de desembre del 2010

pastís de poma sense base


En aquest bloc publico generalment receptes meves, ja siguin totalment originals o adaptades de la cuina de la zona on visc. Amb una excepció: les postres. No sé què ho fa, potser és per falta de temps o per mandra, però em costa posar-me a preparar postres, i encara més, pensar-ne d'originals.
Per això, quan en veig en algun lloc que no costen de fer i sembla que donaran bon resultat, me les guardo, i de tant en tant les preparo.
Aquest és el cas: vaig veure la recepta al programa Cuines, de TV3. Si el seguiu, sabeu que han canviat una mica el format, de manera que de dilluns a dijous és el cuiner d'un restaurant qui explica cada dia una recepta, i el divendres, és una persona, generalment una dona, que no és cuinera de professió, qui presenta un plat.
Aquestes darreres setmanes hi he vist més gent amb cara i ulls, però al principi n'hi havia que no sabies si riure o plorar per la barreja de nervis, poca capacitat de comunicar (a vegades, fins i tot d'expressar-se), i fins i tot en vaig veure amb poca traça a la cuina, que ja és el colmo. Ignoro com es feia la selecció, però en un programa que tenia una audiència considerable i que a mi m'agradava força, s'han vist coses tan penoses (per no dir paraules més fortes) com aquesta que es va emetre el 8 d'octubre.
El fet és que no totes les persones que han sortit tenien la mateixa poca traça, i un dia va sortir una iaia d'Olot que, d'una manera molt planera, va presentar aquest pastís de poma sense base, que es fa en poca estona i queda ben bo. Podeu trobar el programa de televisió aquí però, si no us voleu desplaçar, us poso la recepta per si el voleu provar.

Ingredients:
- 1/4 de litre de llet
- 100 grams de sucre
- 100 grams de farina
- 2 ous
- 1 cullerada de postres de llevat en pols
- 3 pomes golden (jo la vaig fer amb fuji)
- confitura d'albercoc

Posen en un bol gros la llet, el sucre, els ous, la farina i el llevat i ho triturem tot amb el túrmix. Hi afegim dues pomes tallades a daus petitets, i ho posem tot junt en un motlle de silicona o amb un paper de forn a la base. Finalment, tallem l'altra poma per la meitat i tallem cada tros a làmines fines que anirem distribuint per sobre del pastís. Els trossos de poma de la base impediran que les làmines s'enfonsin. Ho posem a coure al forn escalfat a 150º, li deixem uns 45 minuts, fins que estigui cuit, el deixem refredar, el traiem del motlle i l'untem per sobre amb melmelada d'albercoc, utilitzant un pinzell.
És un pastís lleuger, amb molta fruita i sense mantega ni nata, ideal per menjar-ne un bon tall per esmorzar.

19 comentaris:

  1. Molt bo!!! Ho vaig veure i ho tinc a pendents!! Faig moltes receptes d'aquest programa que m'encanta.
    Bones festes!!

    ResponElimina
  2. No segueixo el programa però he vist l'enllaç del 8oct i entenc el què dius.. Hi ha tanta varietat de pastissos de poma. Jo en faig un de l’àvia molt, molt similar a aquest que no porta ni mantega, ni nata i a la mescla també li afegeixo poma ratllada i queda molt lleuger. Gràcies,

    ResponElimina
  3. Quina risaaaaaaaaaaa!!!

    "vale, valeeeeee"...jajaja!! Ho vaig veure a l'APM i tot!!! :)
    Aquest pastís té molt bona pinta!
    Petunets,
    Eva.

    ResponElimina
  4. Gràcies per deixar-me un comentari al meu bloc. Es veritat som veins!!!! Aquest pàstís de poma m'ha agradat molt. Me l'apunto. Quin nivell de cuina te TV3!!!. Una abraçada

    ResponElimina
  5. Aquest és un programa que m'agrada molt però que gairebé no veig mai. Però el dia de la senyora del lluç amb tomàquet i pinyons SÍ el vaig veure i li vaig dir al meu fill: segur que surt a l'APM! I va sortir!!!!

    Aquest pastís m'ha agradat molt. Prenc nota per fer-lo aviat. A tu t'ha quedat maquíssim!

    Et desitjo que passis unes bones festes!!!

    ResponElimina
  6. Un pastís boníssim, dels que són humits que són els que m'agraden a mi :).

    Tens raó, com faran per escollir els que surten a la tele? Jo en tinc una llista que ho farien molt bé. Que em preguntin a mi!! :D

    ResponElimina
  7. Encara recordo la senyora del..."vale? vaaaaaaaale, vale?"
    La vaig veure en plena escena i ja m'ensumava un APM, i un de tot jajajaj. Tot i que la recepta em va cridar l'atenció eh, ha de ser ben bo el peix.
    Aquest pastís tal com llueix ha de ser deliciós i finíssim.
    Això ha de ser un preludi perquè t'animis a presentar-nos més postres ;)
    Bon Nadal i disfruta de les fetes al màxim, petons!

    ResponElimina
  8. És veritat que algun divendres he patit una mica veient el programa, je je je... Però recordo aquesta iaia d'Olot i la coca de poma que va fer, a mi també em va agradar!
    Ja saps que les coques de poma em perden, és dels meus pastissos preferits. Per esmorzar amb el cafè amb llet és com m'agraden més!

    ResponElimina
  9. Los pasteles de poma me encantan yo lo hago tambien muy parecido al tuyo de hoy.
    Aprovecho Manel para desearte un Bon Nadal
    Una abraçada
    miquel

    ResponElimina
  10. Vaig patir... esperant que el lluç li caigués o se li trenques... valeeeee!
    Els pastissos de poma m'agraden i agraden molt! t'ha quedat fantàstic!!
    Bones festes!!

    ResponElimina
  11. Benvingut al món de les postres. Quan vagin a Castellterçol tinc una proposta per al Cuines del divendres...
    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  12. Per horaris m'és pràcticament impossible seguir el programa Cuines, de tant en tant el veig per internet.
    Aquesta recepta m'ha agradat molt, com bé diu és molt senzill i més lleugera del que són sovint. Amb el teu permís te l'agafo per preparar-la ben aviat.
    pt!

    ResponElimina
  13. Ja tens raó ja. Vale? vale!
    T'ha quedat boníssim aquest pastís!!
    Té una pinta impresionant.
    BON NADAL I BONES FESTES!!

    ResponElimina
  14. T'ha quedat de luxe! una recepta tremendament bona!
    Et desitjo un Bon Nadal i unes felices festes!

    ResponElimina
  15. A mi ambé em passa, em costa fer postres... però els de poma són la meva debilitat!
    La senyora de lluç no té depsedici!jejeje

    ResponElimina
  16. Els pastissos de poma son una de les meves debilitats, i mira que n'hi ha de diferents.
    T'ha quedat amb una pinta .....
    Molt bones festes.

    ResponElimina
  17. marylou, jo també miro el programa quan puc, tot i que crec que ha baixat de nivell. bones festes!!

    eri, ja trigues a penjar la recepta de l'àvia, no s'hjan de deixar perdree :) una abraçada

    eva petunets, no és com els que fas tu, però per al meu nivell està bé.
    passeu-ho tots molt bé aquests dies!!!

    el plat blanc, som veïns, però no t'ubico, i gràcies a tu per venir, ja ens anirem seguint. bones festes!

    margarida, t'agraeixo el comentari, però saps que és un pastís senzill que no està al nivell de les filigranes que fas tu, però què coi, poc a poc :)
    moltes felicitats per a tu i el pere i fins aviat!

    òscar, en aquesta mateixa llista de comentaris n'hi ha una colla que donaríeu bé a la tele, ja parlaré amb la tana collados a veure si ho podem arreglar!

    acabatdefer, va a èpoques que faig algunes postres més, però és que tampoc no dono per més, però ho intentaré.
    passa-ho molt bé també!

    gemma, precisament esmorzant és com em vaig menjar bona part del pastís, i estic d'acord que és una molt bona hora per fer-ho.
    una abraçada!

    miquel, moltes gràcies per les teves visites, estaré pendent de les teves delícies nadalenques.

    teresa, tots vam patir amb aquesta dona fent equilibris amb el peix, i ara ens en riem una mica, pobra.
    bones festes!!!

    dolça, ets molt amable, jo també sé a qui proposaria per ensenyar a tot catalunya a fer bons cócs!
    una abraçada!

    eva, tens tot el permís del món, i si el fas, per una vegada no et podràs lluïr com sempre amb les masses!
    bon nadal!

    joana, et desitjo també un bon nadal, vale? vale!!!

    ingrid, moltes gràcies, passa-ho molt bé aquests dies i fins aviat!

    els fogons: veig que hi ha debilitat pels pastissos de poma. i coincidència que el video val la pena (per riure o per plorar)!

    josep, a mi també m'agraden molt, però el millor que he fet és un que ens va ensenyar el david lienas, amb una salsa toffe, crec que també hi eres, quedava molt i molt bo.
    felices festes!!

    ResponElimina

Gràcies pel vostre comentari. Qualsevol crítica o suggeriment que em feu procuraré tenir-los en compte