diumenge, 19 de desembre del 2010

llom de lluç amb saltat tricolor de pebrots i ruca


Feia dies que no posava aquí un plat de peix, potser perquè no en menjo tant com n'hauria de menjar, potser perquè la veritat és que molts peixos, com millor queden, és simplement fets a la planxa, o a la brasa, si tenim una barbacoa. Però tot i fer-los a la planxa, sempre els podem donar un altre toc, com a aquest lluç d'avui.
Em sembla que ja he dit aquí que el lluç no és dels meus peixos preferits, la seva carn és tan suau que segons com el fem fins i tot queda 'disgustada'. Per això acostumo a fer-lo amb salsa verda, per exemple, o amb cloïsses, fins i tot,  arrebossat i acompanyat d'alguna salsa potent, com aquesta de piquillos o aquesta tàrtara.
Si el faig a la planxa, el tallo en filets, millor que en rodanxes, i no m'agrada fer-lo en una planxa plana, sinó en la típica planxa amb solcs, de manera que les ondulacions deixin la seva marca sobre la carn i la pell del peix, donant-li un gust torradet que potencia el seu sabor; i amb el foc ben alt i la planxa ben calenta, perquè es torri per fora però quedi tendre per dins.
Aquest lluç d'avui el vaig fer exactament així, i per acompanyar-lo, vaig preparat un saltat de pebrots de tres colors, perquè m'havien seduït amb els seus colors vius des del prestatge del supermercat i tenia ganes de menjar-los. Els vaig tallar a tires i els vaig saltar al wok, però es pot fer igualment a la paella, a foc viu, fins que van perdre la rigidesa, però sense deixar que es fessin massa. Els vaig posar sobre el peix i els vaig regar amb una mica de vinagre de Mòdena reduït. Finalment, per donar volum al plat i per aportar-li un toc fresc i lleugerament amargant, hi vaig posar unes fulles de ruca prèviament amanides amb oli, sal i vinagre del mateix tipus, aquest sense reduir.

8 comentaris:

  1. Una bona propuesta la de hoy y los 3 pimientos tienen un gusto diferente cada uno y unido a la ruca hummm
    me gusta sencillo y resultón
    una abraçada
    miquel

    ResponElimina
  2. Hola,
    Jo prefereixo el peix a la planxa i sense salsetes. Amb un acompanyament com el que proposes, tens un plat ben bo!

    ResponElimina
  3. T'ha quedat fantàstic! amb uns colors molt vistosos! el peix si és fresc, a la planxa i amb aquest saltat que has fet queda un plat excel·lent! bones festes!

    ResponElimina
  4. M'encanta fer servir els pebrots de colors, són una forma natural de posar-hi color a la vida :)

    ResponElimina
  5. Una recepta molt sana i que em vindrà de perles per al meu règim. Gràcies per compartir-la. Salutacions

    ResponElimina
  6. tot plegat t'ha quedat una combinació rodona .... atractiva, saborosa i molt saludable ....
    Una abraçada

    ResponElimina
  7. Una recepta multicolor, per un plat deliciós
    Una abraçada

    ResponElimina
  8. Amb el lluç em passa igual que tu, depèn de com es fa el trobo disgustat.
    En canvi, aquesta proposta de'avui la trobo fantàstica, ha de quedar molt gustós. I la presentació... amb tants colors i tan ben posat, la trobo molt vistosa, ben bé un plat de festa!

    ResponElimina

Gràcies pel vostre comentari. Qualsevol crítica o suggeriment que em feu procuraré tenir-los en compte