dissabte, 25 de desembre del 2010

dinar de nadal: entrants multiformat


El prefix multi- es porta, no hi ha dubte. Ens rodeja, i a vegades a mi m'angoixa una mica, ho reconec. A la feina ara faig d'editor multimèdia, el grup d'amistats de la meva filla és multiètnic, cada dia més ens envaeix la multiculturalitat, i ara mateix exerceixo una activitat multidisciplinària (cuina, fotografia, escriptura). No cal seguir, que avorriria, però és clar que cada vegada més tot és plural i múltiple, alhora que cada vegada valorem més les coses estrictament singulars, locals, úniques. Multicontrastos de la vida.
Tot plegat, només era per dir que en aquest context, el dinar familiar de Nadal per força havia de ser multi, i em vaig veure abocat, empès pel pes de la història i el destí, a fer uns entrants multiformat, amb continguts multiculturals, amb coses d'aquí i d'allà, creades per mi i manllevades d'altres, coses estrictament modernes amb altres manllevades de la tradició i passades pel sedàs de l'actualitat. I, ja és el súmmum, una recepta pròpia versionada.
Veureu que la meitat són receptes meves ja publicades aquí, que he fet els darrers mesos, creacions que m'han satisfet prou per oferir-les a la família un dia com aquest. Només vaig fer dues coses noves, els canapès i els volovants (les receptes, més endavant), i vaig incorporar de fora les minimagdalenes salades (em van encantar), que vaig treure del bloc dels amics de La quinta de Luculus, ja que m'anaven molt bé per completar precisament aquesta presentació en múltiples formats: gotets, culleretes, cassoletes, volovants,  sobre pa, en motlle i sense res.
Concretament vaig preparar:

- gotets de capipota amb botifarra negra i cigrons
- cassoletes de pasta brisa amb foie-gras, confitura de ceps i escates de sal
- culleretes de babaganuix amb anxova
- canapès de sopeta sòlida d'allioli i gambes
- volovants amb saltat de bolets i ou de guatlla
- minimagdalenes de sobrassada i d'olivada 
- pernil d'ànec casolà

18 comentaris:

  1. Manel,
    Uns entrants multi-genials.
    Imaginació i varietat per a tots els gustos.
    Una abraçada

    ResponElimina
  2. quants multientrants jiji

    multipetons per tu!!

    ResponElimina
  3. Et multipliques per cent!!!!! començo a tenir enveja de la teva taula i les teves fotografies .....

    ResponElimina
  4. Multi... del tot! Felicitats per fer-los, per menjar-vos-els i sobretot per tenirtemps de fotografiar-los, fer l'escrit i compartir-los amb nosaltres!
    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  5. M'agrada! per cap d'any serem multitud i aquests entrants estan molt bé!
    Una abraçada.

    ResponElimina
  6. Quin goig de taula!!
    A mi em toca la multifeinada demà per Sant Esteve... ja tremolo! jejeje

    Una abraçada,
    Sandra

    ResponElimina
  7. josep, ja és això, oi? anar variant i divertir-se cuinant i menjant.

    a peu coix, moltes gràcies, i bones festes també per a tu.

    lídia, multipetons i multisort l'any vinent!

    mai, ja tens raó, ja, amb tants àpats, em multiplico (d'ample)

    dolça, t'explicaré el truc: el text ja el tenia fet de feia dies, només faltava cuinar i fotografiar.

    sílvia, si sou multitut, potser et donaran molta feina, el gotet i el canapè sónlaboriosos, però els altres es poden preparar abans i tant és fer-ne 5 com 25.

    sandra, sort demà. jo repeteixo, pensaré en tu quan sigui a la cuina.

    ResponElimina
  8. Hola estimat amic. Bé, com cantava aquell, els temps estan canviant i ens hi hem d'adaptar, tu ho fas molt bé, amb angoixa o sense molt bé.
    Mil petons, de tots colors i de tota mena.

    ResponElimina
  9. Una varietat molt bé escollida, una multifeinada, però amb un resultat excel•lent. Realment no sabria amb quin quedar-me, així que els aniré provant de mica en mica. Felicitats!

    ResponElimina
  10. Espectacular!! m´agrada tot i trobo que vas fer una combinació ideal de sabors...un petonet i bon fin d´any

    ResponElimina
  11. Manel,unos aperitivos geniales y variados para todos los gustos
    Bona setmana
    miquel

    ResponElimina
  12. Quina pintaque fa toooot!!! mmmmmmm....no sabria pas quin triar!
    Petunets,
    Eva.

    ResponElimina
  13. Multi-enhorabona, multi-fantàstics, multi-supercuiner, etc. etc. Vaja, que deuen haver quedat bocabadats!!! Enhorabona

    ResponElimina
  14. Una MULTIBARBARITAT de delicies!! XDDD

    ResponElimina
  15. Uau, uns entrants de luxe per a un gran dinar de Nadal! Ja tinc ganes de llegir la recepta de la sopa sòlida d'allioli pel canapè de gambes...
    Manel, bon Nadal i feliç 2011!

    ResponElimina
  16. m'encanten aquests entrans, quina passada de presentació, i no puc deixar de pensar lo bons que deuen ser, quina feinada que fas noi, per cert graciès per la invitació, si torno al teu poble vindré a la plaça a veuret.

    ResponElimina

Gràcies pel vostre comentari. Qualsevol crítica o suggeriment que em feu procuraré tenir-los en compte