dimarts, 28 de desembre del 2010

sopeta sòlida d'allioli i gambes, sobre pa

Fa dos anys i mig, durant una de les meves (aleshores) freqüents estades a l'hospital, ocupava part del temps lliure (pràcticament tot el dia, llevat de les hores de rehabilitació) escrivint receptes de cuina que no podia provar. Quan vaig sortir i la mobilitat del braç m'ho va permetre, vaig començar a posar-les en pràctica, i a publicar-ne algunes, un cop cuinades i fotografiades. Una d'aquelles receptes era una sopeta d'allioli amb gambes que recordo que ens va agradar molt, però que, com tants i tants plats, no he tingut temps de tornar a fer més.
Dies enrere, mentre pensava què faria per Nadal, i un cop decidit que prepararia uns entrants en diversos formats (gotets, culleretes, canapès, etc.), rumiava alguna cosa original per posar a sobre d'un tros de pa i, com que pensava en gambes, vaig recordar aquesta recepta antiga i se'm va ocórrer convertir la sopeta en una cosa sòlida que pogués acompanyar la gamba a sobre del canapè. El resultat és aquest que presento avui, i que pel meu gust va quedar força bé; tot i que es podria haver fet igualment com a sopeta líquida i presentada en un gotet, per exemple, trobo que d'aquesta manera el resultat va estar a l'alçada.
La recepta és relativament senzilla: netegem les gambes i amb els caps preparem la recepta bàsica de la sopeta, que trobareu aquí, i hi afegim en calent unes fulles de gelatina prèviament rehidratades. Concretament, per uns 200 centilitres de sopa, hi vaig posar tres fulles de gelatina.
Estenem el brou en una safata ampla, de manera que ens quedi un gruix de mig centímetre i deixem que qualli a la nevera.
A l'hora de preparar els canapès, tallem porcions de la sopeta sòlida de la forma de la base que haguem de fer servir, ja siguin torradetes rodones com o bé pa de motllo tallat quadrat, com vaig fer jo. En posem una sobre cada canapè i en el darrer moment passem les cues netes i salades de les gambes per la planxa. Les posem sobre la gelatina, senceres o partides per la meitat, segons la mida de la base, si voleu amb un escuradents que les aguanti, i unes escates de sal i una mica de julivert per sobre. 
S'han de servir de seguida perquè l'escalfor de les gambes fon una mica la gelatina.

16 comentaris:

  1. Segur que és boníssim!! a més de molt original!!!
    Nom any nou!

    ResponElimina
  2. Caram, aquest si que és un canapè ben original, no l'havia vist escrit mai enlloc, a més, fa salivera. Precisament estic entrant temari sobre entrants, especialitats i delicadeses a http://www.gustperlacuina.com/ i tinc entre mans articles sobre els canapès.
    Felicitats pel web, el segueixo amb molta atenció. Ah! i BONES FESTES.

    ResponElimina
  3. Molt original, i segur que molt bo!
    caram, com donen de si les hores d'hospital, a tu et fan treballar l'imaginació!!!!!
    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  4. Manel muy interesante esta tapita y muy originbal
    una abraçada
    miquel

    ResponElimina
  5. Renoi! Això sí que és un delicatessen nadalenc! M'ha agradat molt la idea!

    ResponElimina
  6. Una idea molt original, ben presentada i segur que boníssim! Bones Festes!

    ResponElimina
  7. Almenys aquella etapa va servir per fer un entrant tant creatiu com aquest!!

    ResponElimina
  8. Amb el nom de la recepta ja està tot dit... sona molt, molt bé!

    ResponElimina
  9. De luxe!!! Me l'apunte per a fer-la un dia d'aquestos. Quina idea més original!!! Enhorabona

    ResponElimina
  10. Una sopa convertida en un canapè, una idea magnifica i si a sobre la sopa es de gambes, ummmmm
    Bon Any 2011

    ResponElimina
  11. El poder de la textura!! I no parlo de modernitats tecnoemocionals, que la gelatina té més anys que l'aigua del Carme...

    Fantàstic Manel :)

    ResponElimina
  12. Les teves delicateses arriben a un punt de sofisticació impresionant. Has fet uns entrants dignes del millor convidat... ja m'agradaria tastar-ne encara que nom´es fós un pessic!!...A reveure Manel i BONA ENTRADA AL 2011!

    ResponElimina
  13. Quan he vist la recepta, he pensat que havies utilitzat productes Sosa... però veig que has optat per la gelatina tradicional...

    ResponElimina

Gràcies pel vostre comentari. Qualsevol crítica o suggeriment que em feu procuraré tenir-los en compte