dilluns, 24 de març del 2008

ja l'hem feta, la Mona


Tal i com vaig dir dimecres, havíem de fer la Mona i ja l'hem feta. Com cada any, una mica heterodoxa, no és de mantega ni de gema, és de xocolata, i nata, i melmelada, i, sobretot, ous, aquest any ens ha sortit la mona dels ous, 14 em sembla que n'hi havia. La vam fer ahir diumenge, seguint els passos habituals: el pa de pessic, el farciment, en aquest cas de melmelada de maduixa i de nata, la cobertura de xocolata, l'ametlla torrada pels costats i, a sobre, els ous. Un de blanc, gros, quatre de mitjans, un per a cada membre de la família, i uns quants embolicats amb papers de colors. I els pollets. I els plomalls. No falten cap any, i a la meva filla no li semblaria una mona si no en portés, de pollets i de plomalls de colors. Potser no sigui la mona més maca del món, però la vam fer amb tota la il·lusió i la veritat és que a tots ens ha agradat; bé, a quasi tots. El meu fill gran l'ha valorat positivament, que és molt, els dos que la vam fer, també ens l'hem menja de gust, però la meva dona se la menjarà per sopar, perquè el dinar avui, per acabar les festes era consistent (un risotto i una papillota que us presentaré els dos pròxims dies) i ja no li cabia res més. Esperem amb delit el seu veredicte.

5 comentaris:

  1. Ja veuràs com el veredicte de la teva dona serà com a mínim un excel·lent. Heu fet una mona molt original i té una pinta deliciosa.
    Felicitats a tu i a la teva filla!
    Una abraçada ben forta des de la Cuina vermella.

    ResponElimina
  2. La esencia de la Mona son els plomalls de colors, els ous de xocolata i els pollets i si afegim l'aspecte tan apetitós que te la mona que heu fet...ja no dic rès . Pinta espectacular i molt bona...l'any que be tornem-hi!!!!!
    felicitars per els cuiners!!!

    ResponElimina
  3. Hola Manel!! Te he conocido por el blog de Ana, me parece estupenda tu mona me trae muchos recuerdos de cuando de pequeñita vivía en Barcelona....... Te ha quedado muy bien, seguro que estaba buenísima. Abrazos!!!

    ResponElimina
  4. Més Mones espectaculars!!! M'estic empatxant només de mirar la pantalla de l'ordinador, porto visitant els blocs i a cada lloc em trobo una Mona amb una pinta deliciosa... Felicitats!

    ResponElimina
  5. Te una bonissima pinta. Io no vaig saber com es que es faig la mona i aquest any va ser el primer que vaig fe una mona. Vaig tenir el dilema de si amb xocolata o no. Si hagessi visitat el teu blog ho sabria. Feliçitas al cuiner i disculpa el meu català,(soc basca)

    ResponElimina

Gràcies pel vostre comentari. Qualsevol crítica o suggeriment que em feu procuraré tenir-los en compte