divendres, 25 d’abril del 2008

només hi ha una cuina d'hospital?

No. No fa gaire llegia en un bloc la queixa d'un familiar d'una persona ingressada en un hospital, que es preguntava per què el seu parent havia de menjar una sopeta i un tros de pollastre bullit si només tenia un os trencat.
Per sort, o no, no és aquesta la meva experiència recent. Si us dic que acabo de menjar una quiche de formatge i bacon, uns calamarcets farcits, un kiwi i una pera, i que estic ingressat en una clínica de Barcelona, probablement us sobtarà. Però és que ahir
hi havia favetes amb bacallà fumat, gall dindi guisat amb bolets i un gelat Magnum, i abans d'ahir fideus guisats amb carn, entrecot a la planxa amb patates i carxofes al forn; i dimarts, ravioli, llenguado a la planxa amb mongetes tendres saltejades amb all, i tiramisú de postre.
No és pas un menjar de règim, fins i tot ho trobo excessiu per a una persona que no està malalta però que no pot fer exercici i està obligat a portar una vida sedentària. Tampoc no és una cosa ocasional, perquè ja vaig estar ingressat al mateix centre, la clínica Fremap de Barcelona, entre desembre i gener, i aquests menús eren habituals, tant per dinar com per sopar.
No és pas que no hi hagi plats de verdura, que en qualsevol cas solen ser bullides però després saltejades perquè siguin més gustoses, sovint hi ha plats d'arrebossats i normalment hi ha un plat o més amb la seva salseta.
De fet, els pacients ingressats aquí solen patir traumatismes, no pas malalties que requereixin un règim alimentari especial, però a vegades en fan un gra massa. Tot i que, la veritat, els pacients agraïm tenir l'al·licient d'un bon àpat, perquè el menjar sol ser bo, mentre esperem l'alta. I els familiars i el personal, suposo que també.

Tant de bo a tots els centres hospitalaris, especialment als públics, intentessin oferir als seus interns aquestes alegries perquè els farien més portable la seva (obligada) estada.


8 comentaris:

  1. Manel, realment hi ha llocs hospitalaris, que es menja molt bé, sense anar mes lluny fa just 4 dies em varen donar l’alta d'una clinica i durant la meva estada vaig menjar molt be (amb tres dies em vaig engreixar 1kg.), el sistema era a la carta: dos primers, dos segons i 2 postres a triar, sort que jo anava de planxa i verdura, però realment el menjar era bo, i com que estàs quiet sense gastar calories, dons apa !!!.
    Però veig que a tu t’estan ficant llustrós amb tanta teca!!!!! ja diràs el pes que hauràs guanyat!!!!

    ResponElimina
  2. Déu n'hi do! com ens cuidem i et deixes cuidar! a més et donen material per afegir al teu bloc. si això fan un dia de cada dia, ja ens diras que et donen el diumenge!! Anava a dir Cuida't però em sembla que no cal. Fins aviat!

    ResponElimina
  3. Aprofita´t per uns dies, t´has guanyat que et cuidin i que et facin el menjar... això si: tu a treballar força aquest colze (que no tinc cap dubte que ja ho estàs fent.!!)
    Ja m´he enganxat al teu bloc... al final aconseguiràs que cuini i tot!!!
    Fins aviat.

    Rakel.

    ResponElimina
  4. apaa Manel de gana no en passes ehh, aixó fot una pinta estupenda, ja va bé que et cuidin i et mimin una mica no??
    el post t'ha quedat genial.
    recupera't aviat ok.

    ResponElimina
  5. Manel,

    Encara que diuen que com a casa no hi ha res, no et pots queixar amb aquests menús, eh?. Quan surtis de la clínica hauràs d'anar a fer footing per posar-te en forma. Segur que hauràs guanyat algun quilet de més oi?.

    Que vagi bé i fins aviat

    ResponElimina
  6. com que veig que us preocupa el meu pas, us diré que sí, que la darrera vegada vaig guanyar uns quants quilets... és clar que hi vaig estar entre mitjans de desembre i mitjans de gener, i a sobre em van deixar sortir per celebrar Nadal i Cap d'Any a casa, o sigui que sí que vaig guanyar uns quilets, i ara compta que també els guanyaré.
    gràcies per dir que m'ho mereixo i per seguir visitant-me.
    fins a sempre !

    ResponElimina
  7. no sé por qué no se publicado el comentario que te puse...te decia que esperaba que te hubieras recuperado...
    un saludito

    ResponElimina
  8. Ei!!! I tant que feien bona pinta aquelles favetes amb bacallà que jo no em vaig poder menjar!!! Ara, de la quiche i dels calamarcets de l'endemà, no en van quedar ni les engrunes del pa... jejeje.
    Bueno, Manel, ja veus, estic millor que quan vaig entrar. Com a mínim ja em puc dutxar sol!!
    Una abraçada company d'habitació!
    Pep

    ResponElimina

Gràcies pel vostre comentari. Qualsevol crítica o suggeriment que em feu procuraré tenir-los en compte