diumenge, 27 d’abril del 2008

mandonguilles amb llagostins

Un altre mar i muntanya, aquest també amb mandonguilles, però amb llagostins i la seva salsa. Les mandonguilles les vaig fer amb una barreja de carn picada de porc i de vedella (6 a 4), ou, ceba i julivert picats, pa ratllat i una punta d'all.
En una cassola ampla amb oli fregim fregim els llagostins prèviament salats i els reservem; en el mateix oli enrossim les mandonguilles lleugerament enfarinades i les reservem; i aprofitant la concentració de sabors, fem a la mateixa cassola un sofregit de pebre verd, pebre vermell, ceba i all, hi afegim tomàquet ratllat quan estiguin les hortalisses cuites, sal i sucre.
El sofregit s'ha de fer poc a poc l'estona que calgui, que es vagi concentrant amb el gust que hi han deixat tots els ingredients, i aleshores afegim les mandonguilles, aigua o brou i deixem fer mitja hora. Afegim els llagostins perquè acabin de donar el seu sabor a la salsa, deu minuts fent xup-xup, i a taula.
Com sempre, amb unes bones llesques de pa, perquè la salsa queda amb un gust de llagostins fantàstic. Abans de servir, espolsem julivert ratllat per sobre i ho acompanyem amb un flam d'arròs blanc, que amb la salsa per sobre, quedarà magnífic. I si teniu gambes en lloc de llagostins, encara millor, particularment les trobo més saboroses.
Que aprofiti!

5 comentaris:

  1. ufff són les 9 del matí i ja em fas entrar gana jeje.
    la veritat es que les mandonguilles no les havia tastat mai amb llagostins.
    quan dius llagostins salat, a que et refereixes, els que venen a les pesques salades ( salaons)??
    bé quan m'aclaris aixó ja tinc un altre dinar per fer,
    felicitats

    ResponElimina
  2. gina, m'alegra que t'agradi la proposta.
    quan dic llagostins salats vull dir llagostins crus als quals tirem sal nosaltres, els llagostins ja cuits i salats no donarien tan bon gust.
    gràcies per la visita i fins aviat!

    ResponElimina
  3. Mandonguilles amb sèpia si, ara amb llagostins no els he fet mai, i semblen saborosos, ho probaré. Gràcies Manel !

    ResponElimina
  4. em sembla que mentre miraves les meves mandonguilles, jo mirava el teu pollastre de corral i és d'aquells que m'agraden, per sucar-hi pa!

    ResponElimina
  5. gràcies manel, ja tinc un altre plat per fer.

    ResponElimina

Gràcies pel vostre comentari. Qualsevol crítica o suggeriment que em feu procuraré tenir-los en compte