divendres, 11 d’abril del 2008

milfulls d'hortalisses, verat i reducció de soja

Quin nom més llar per a un "platillo" tant senzill de fer, que es podria haver dit verat amb verdures! Se'm va ocórrer ahir: en veure uns verats frescos a la peixateria, vaig pensar que anirien bé amb verdures, i com que trobo que és un peix que lliga molt bé amb la soja, ja tenia els tres elements necessaris. Aleshores, només vaig haver de buscar la millor forma de fer les verdures i de presentar el plat. Darrerament, faig gairebé sempre les verdures al wok, per acompanyar el peix, però aquest cop ho volia fer diferent.

De manera que vaig agafat la verdura que tenia a la nevera i que es podia tallar més o menys plana i ampla: albergínia i carbassó, tallats una mica gruixuts i en diagonal per fer la base més ample, pebrot verd i vermell, i cor de carxofa tallat fi. I ho he fet tot a la planxa, amb una mica d'oli i sal. El peix, de la manera que m'agrada més: marcat a la planxa, un minut per banda. I la soja, reduïda per fer-ne una salsa més espessa.
El resultat, un milfulls: l'albergínia a sota, a sobre el carbassó, després el pebrot vermell, el verd i la carxofa, i a sobre, el peix. Un fil de reducció a sobre del verat i unes gotes al voltant, et voilà!
Es pot posar una altra capa de peix entremig, o canviar l'ordre de les verdures, però em sembla que pel gust que tenia i per la barreja de colors i sabors, així queda prou bé. I no pas gaire complicat ni gens car. Proveu-ho!

6 comentaris:

  1. aquesta és ideal per mi, ostres fot una bona pinta.
    felicitats

    ResponElimina
  2. Super sano y poco calórico (yo tendría que hacer las verduras a la plancha, sin aceite)
    A ver si a este también lo pruebo.
    Besitos
    PD: al de "les patates amb xoriç" ni lo miro porque se me hace agua la boca!!!

    ResponElimina
  3. Receta deliciosa.
    M'agrada la verdura a la planxa, i el peix, i la carn, i... m'agrada tot!!!
    ja tinc recepta per demà.
    Gràcies noi!!

    ResponElimina
  4. m'agrada que us agradi i lamento que hagiu de passar de llarg d'algunes receptes, però ja sabeu que a mí, on hi hagi salseta...

    ResponElimina
  5. Gràcies Manel! ...la veritat és que vaig tan ocupada que em costa compaginar-ho tot! m'he de posar al dia...però veig que el teu blog segueix fantàstic! vaig a fer-li una visita a fons...aquest mil fulls té una pinta moooooolt bonaaaa!!!

    ResponElimina
  6. M'agrada la combinació, és fàcil, sana i molt colorida.

    felicitats!

    ResponElimina

Gràcies pel vostre comentari. Qualsevol crítica o suggeriment que em feu procuraré tenir-los en compte